• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jungfrufärden

F

F.d. 6657

Guest
Hejsan alla HBKare!

Kom hem för ett par timmar sen, efter en mycket trevlig upplevelse. Jag har levt trettio timmar tillsammans med min nya husbil, (utanför tomtgränsen) har varit nere i Tyskland och inhandlat lite flytande. Bilen gick gudomligt fast att det blåste rätt duktigt, specielt över bron. (Bilen är en Hobby 750 GEL med boggi). Vi stannade på en trevlig ställplats på vägen hem i Danmark. Allt funkade bra, lite för varmt kanske när vi vaknade i morse har inte lärt mig termostaten.
Vi stannade på Färö direkt efter broarna från Rödby sett. Trevligt ställe ända nere vid vattnet.

H. Olof
 

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024
Sv: Jungfrufärden

Hej Olof!
Det låter helkul. Mycket fin bil. Har allt sneglat på just en sådan bil som Din, men det blev en Bürstner I 710 med boggi. Får den i mitten april. Jungrufärden går till Tyskland-Holland i början på maj. Väntans tid är låååång.
Hälsningar
AndersU
 
F

F.d. 6657

Guest
Sv: Jungfrufärden

Hej AndersU!

Du har ju något himla trevligt att gå och vänta på, först en sådan kanonbil sedan att få möta VÅREN i Europa. Då kan det vara roligt att ha det framför sig, och lääängta.
:D

H. Olof
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: Jungfrufärden

Hej Olof!
Grattis till din nya fina bil, ja är det inte ett sjutusan till åk !!!:D

Det tyckte vi också för 6 år sedan när vi hade köpt våran, och den känslan sitter fortfarande i. Hoppas du får samma glädje av bilen som vi har.

Lycka till!!

mvh IngeK :cool:
 
F

F.d. 6657

Guest
Sv: Jungfrufärden

Tack så mycket IngeK!

Jag läste din insändare två gånger, sen tänkte jag att det är inte bara jag som har uppskattat denna underbara Bil att köra. Detta är min första Husbil så jag har ju inte mycket att jämföra med. Men jag kör ca, 50 000km om året i jobbet så man har ju några vanliga personbilsmil att dra paralleller med.

H. Olof
 
Toppen