• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jormvattnet

• Startad av Startad av F.d. 24448
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24448

Guest
Lägger in lite bilder från ett av våra favoritvatten, Jormsjön med omnejd i nordvästra Jämtland.

Bilagor

• IMG_0183.JPG
    IMG_0183.JPG
    1,8 MB · Visningar: 11
  • IMG_0156.JPG
    IMG_0156.JPG
    1,6 MB · Visningar: 5
  • IMG_0079.JPG
    IMG_0079.JPG
    2,2 MB · Visningar: 5
  • IMG_0145.JPG
    IMG_0145.JPG
    2 MB · Visningar: 8
  • IMG_0172.JPG
    IMG_0172.JPG
    1,5 MB · Visningar: 6
Sv: Jormvattnet

Jormvattnet, jätten Jorm? påminner mig om Dunderklumpen?

Var står ni med husbilen när ni är där? Visst finns en fiskecamp där?

Där finns en bra camping, både husbil/husvagnsplatser och stugor för uthyrning.
Båt med eller utan motor går att hyra.

Passerade där idag på väg runt vildmarksvägen från Litsjöforsen till Gubbhögen, där vi står nu. Regnigt och disigt idag dock - blev inte så många bra bilder.

Mycket snö kvar uppe vid Stekenjokk. Meterhöga drivor längs vägen fortfarande.

Man har infört tillträdesförbud utanför vägen runt Stekenjokk mellan 6/6 och 30/6. Tydligen härjar fågeläggs-rövare så till den milda grad där att man varit tvungen att ta i med hårdhanskarna. Det hindrade dock inte att vi såg ett gäng med skoteråkare ute i den avlysta terrängen - dom stod med bilar/skotersläp längs vägen och åkte omkring i terrängen uppe vid tavlan med högsta punkten - 876 möh.

Enligt turistinformationen nere i Gäddede har en del renägande samer dispens från tillträdesförbudet, så det är svårt att värdera vad vi såg. Dock såg vi inte en enda ren i närheten - så fan vet....?

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen