• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jordfelsbrytare

Thomas och Mona

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
38041
Medlemskap
2026
Hej!
Vi har en Carthago chic c-line från 2009, nu när bistår på campingen med el så löste stolpen ut, när jag satte tryckte upp automatsäkringen i stolpen, så får jag ändå inte 230 v i husbilen! Misstänker att det jordfelsbrytare! Är det någon som vet vart den sitter?
Thomas

Den sitter troligen i bilens elcentral.
Titta först på bilens insida på motsvarande plats där utsidans 230-V-intag sitter.
(I vår bil är detta i garderoben, men det finns många olika ställen på olika bilar)

Hej!
Vi har en Carthago chic c-line från 2009, nu när bistår på campingen med el så löste stolpen ut, när jag satte tryckte upp automatsäkringen i stolpen, så får jag ändå inte 230 v i husbilen! Misstänker att det jordfelsbrytare! Är det någon som vet vart den sitter?
Thomas
På vår carthago sitter den innanför dörren i garaget

Troligen överbelastar ni stolpen
Stäng av alla förbrukare i husbilen, hjälpte inte det,
Testa med en annan kabel, hjälpte inte det.
Då kan felet vara i stolpen.

Har för mig att på 09 sitter den i golvet innanför dörren, alltså under bordet.

Tillbaka
Toppen