• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jobbigt byte vattenpump + rem

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Jag har just blivit klar med vattenpump och kamremsbytet. På min 2.5 TD rucato.
Har bytt remmen förut, så det borde vara lätt. men icke, år märks även på en mekaniker.
Det jobbigav att få bort vattenpumpen, tog i rmen. fick lossa alla motorfästen för att kunna skjuta motorn åt högerm. Hsar en verkstadshandbok som är full av fel ex att stora muttern på vevaxeln är vänstergängad, den är högergängad.Bytte alla filter och oljor samt glykol.
Men reservdelarn fick jag Sk.....t billigt från Tyskland köpte även 2 nya srålkastare till forden. Se fakturan i E. Den går nog inte att läsa men det kostade 210.88E inkl frakt.
Jägarn

Bilagor

• 006.JPG
    006.JPG
    3,4 MB · Visningar: 7
  • 007.JPG
    007.JPG
    2,9 MB · Visningar: 30
F

F.d. 58882

Guest
Sv: Jobbigt byte vattenpump + rem

Jag har precis gjort detsamma. Vattenpump & Kamremsats från AxelAugustin för 1700:-, generatorrem, olje & bränslefilter samt olja från Biltema för 880:-. Det enda jag bytte själv var bränslefiltret resten byttes av en liten verkstad i närheten för 1800:-. Totalt kostade kalaset 4380:-, ett pris som är klart överkomligt.

Bennie

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Jobbigt byte vattenpump + rem

Även jag bytte vattenpump i år. Mycket att plocka bort innan man kommer åt.
Dessutom trångt som "satan". Inget "Roadside" jobb precis.:)

Toppen