• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jobb med/i plåtis

AnnaGus

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Lerum
HBK-Nr
30557
Medlemskap
2024
Halloj, jag har nu haft plåtis i 2,5 år, funderar kring att flytta in på heltid i min bil :)
arbetar som förskollärare idag, men funderar på att byta arbete för att istället rulla med bilen runt om i Europa

hur kan jag få lite inkomst till diesel, mat och fritid? Någon här ute i husbilsklubben som har idéer , förslag, tankar kring detta med att arbeta ”hemifrån”/i bilens närhet
Tack
Hälsningar Anna
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Tja det måste väl i så fall vara att skapa något som går att sälja eller bara köpa och sälja. Exempelvis konstnär eller författare. Eller sälja glass, godis mat m.m. vid mässor, arrangemang och badstränder.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.883
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Visst finns det möjligheter. Vi husbilsresenärer älskar att få inspiration. Visst finns det många klubbar och grupper, men vi vill höra från mer etablerade håll också.

Bygg en hemsida, typ blogg. Behöver inte vara så svårt.

Ta sedan kontakt med campingmedia. Husbil o Husvagn, Husvagn & Camping, Husbilen.se, mm. Berätta dina tankar. Du tänker skriva om husbilsresor i Europa och kan också tänka dig att göra rena beställningsjobb.

Snacka med andra frilansare som ligger ute och snurrar i Europa. Ex Fredomtravel.se. Hur gör dom?

Sedan är det många firmor som säljer fritidsfordon och tillbehör, som vill synas på attraktiva sajter. Sälj reklamplatser!

Publicera även på sociala medier med länk till din sajt.

Som kvinna och kanske soloresande kvinna har du också en nisch! Här tror jag vi har ett stort och delvis dolt intresse! Kolla vilka magasin för kvinnor som skulle vara intresserade av en sådan aproach!

Det mesta kan du dra igång innan du ber chefen fara o flyga! :D Testa bärigheten!

Finns de fler tankar och idéer där ute, så tipsa AnnaGus!

:-/<rister
 
Toppen