• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

JET Uppköpt

P

.PGS Hymer

Guest
Norska Statoil får köpa Jet

Sverige 21 okt 20:44

Norska oljebolaget Statoil/Hydro får köpa bensinstationskedjan Jet. Det beslöt EU-kommissionen på tisdagen, rapporterar SR Ekot. En förutsättning är enligt EU-beslutet att flertalet av mackarna läggs ner.

I våras bad Motormännen EU-kommissionen att granska köpet av Jets 247 stationer i Sverige, Norge och Danmark. Motormännen befarade att köpet skulle minska konkurrensen och ge dyrare bensin. Jet ägs i dag av amerikanska Conoco Philips.
Detta är inte bra för varken Bensinpriset eller Konkuransen fattar inte att det gick igenom .Borde kanske slänga Jetkortet (

Sv: JET Uppköpt

håller med, konstigt att det gick igenom med tanke på omsorgen om konkurrensen och den fria marknaden, det kanske ligger någonting i det som sägs att världen styrs av oljebolag, banker och krigsindustin

samtidigt pågår sammanslagningen av det nya Hydro-Statoil varpå ytterligare mackar kommer att försvinna, noterbart är att både Jet och Hydro är dom som stått för lågprissatsningarna med automatstationer på den tiden tankställen nyetablerades i detta landet

Sv: JET Uppköpt

Hittills har jag uppfattat sammanslagningen med Staoil/Hydro som att man tänkt lägga ned alla UnoX-mackar, för att kunna ta över Jet. Alltså för att blidka EU. Men nu blir jag fundersam.....

Tillbaka
Toppen