• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jeg trenger hjelp.

F

F.d. 25592

Guest
Displayen (kontrollpanelen over døren) i min bobil Concorde Carisma2. 2008
har sluknet, med det menes at bakgrunnsbelysningen er borte. Ved hjelp av lommelykt kan verdiene avleses.
Har noen hatt samme problemet eller vet om et firma som kan reparere slike.
Har vært i kontakt med fabrikken, en ny koster en liten formue.:swoon:

mvh John Jakola

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Jeg trenger hjelp.

Hej
Detta är tyvärr inte ovanligt på lcd displayer. De är bakgrundsbelysta och belysningen har tyvärr en livstid på 5 till 10 tusen timmar. De räcker normalt många år men ibland slocknar de tidigare. Belysningen är nästan alltid inbyggda i själva skärmen och då går de inte att laga.
Detta händer inte så sällan på våra multimedia radioer som normalt är påslagna längre tider.
Det har hänt mig på en anläggning från pioneer. Det var tyvärr bara att skrota. Moderna bilar har idag intrument av denna typ och ett antal år senare kommer de att vara utbrända. Finns då inte nya att köpa kommer bilar att få skrotas av denna orsak. Våra moderna prylar har helt klart en baksida:mad:

gorols60

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2025

Hej
Har du prövat att lysa med ficklampa bakpå displayen? Ibland kan man montera en vanlig liten lampa baktill displayen (LED?). Vet inte om det fungarar på din display men det är vårt att pröva.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

De fleste LCD skiver har kantbelysning - er en svæft fingernem kan en bytte ut denne med noen LED eller en LED list. Tidligere var det et lite fluoriserende rør med en liten høgspenningsgenerator, først feiler høgspenningen senere røret.

Toppen