• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

JCL/Kenwood DNX4230BT

Mista

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
21742
Medlemskap
2025
Hej!

Är det någon som har uppdaterat kartor och programvara?

Jag har köpt en husbil med ovanstående Multimedia-anläggning installerad. Jag vill ha de senaste kartorna och köpte således kartuppdatering från Garmin.

Innan installation fick jag också reda på att programvaran i Multimedia-anläggningen var tvungen att uppgraderas innan kartorna kunde installeras.

Installation av programvara har funderat smärtfritt. allt fungerar som det ska. När det gäller navigeringen är jag dock mer bekymrad. Kartuppdateringen är nu installerad på ett Micro-SD kort och sitter i kortläsaren. Detta är ett problem. När jag startar navigatorn hittar den inte kartorna direkt. När jag sedan ska försöka använda kartorna, om än bara för att visa kartorna, så blir det fel. Det tar tid att ladda kartorna och sedan hänger sig hela navigationssystemet. Det går inte att söka en adress och börja navigera.

En kartuppdatering är inte gratis och jag undrar om någon drabbats av samma erfarenhet som jag har gjort.

Tacksam för svar!

Toppen