• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga JAS Gripens Jaktplanssikte?

Är det inte sådantdär som skall vara bra men kan uppfattas som otäckt ofta av äldre förare som är vana att själva hålla ordning på bilen.
Håller bilen kvar i filen om man bara håller i ratten och håller avståndet till bilen framför med farthållaren på m.m.
Men hur man får igång det vet jag inte tyvärr....
Måste erkänna att jag knappt fick igång lånebilen när de sista gången monterade ny ruta i husbilen :msn_weird:, och när jag körde in den på garageinfarten så skrek och gnällde den för jag troligen var för nära de andra bilarna......... Phuu!

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Visar hastigheten bla. är det en ny bil med original head up display?

Den som sitter JAS 39 Gripen är ev en annan typ, med några fler funktioner.

IMG_1785.webp

Här några bilder: Googlade fram namnet, Pioneer NavGate Head-Up SPX-HUD01. "multiradion, en Pioneer, har en funktion som heter Mirror som tydligen är den funktion som skall användas för att få fart på "siktet". Det tycks som att mobiltfn också har en del i detta.
Ja, det är en ny bil.

mvh Per

Bilagor

• Spegling (1).webp
    Spegling (1).webp
    683,5 KB · Visningar: 69
  • Spegling (2).webp
    Spegling (2).webp
    1,7 MB · Visningar: 67
  • Spegling (3).webp
    Spegling (3).webp
    1,7 MB · Visningar: 67
  • Spegling (4).webp
    Spegling (4).webp
    1,8 MB · Visningar: 69

Visar hastigheten bla. är det en ny bil med original head up display?

Den som sitter JAS 39 Gripen är ev en annan typ, med några fler funktioner.Visa bilaga 242070
Head up displayen på bilden är absolut ett lyft. Slippa flytta blicken, när man följer hastighetsskyltningen, upplever jag som avstressande och den kommer förmodligen att vara självfinansierande.

Är bilen fabriksny eller begagnad?

En bild hade underlättat.

Pålle
Följande text kommer upp på "radion" när jag trycker på MIRROR (på radion)

"Väntar på att anslutningen ska upprättas.
Sätt på Miracast på din mobila enhet.
Namnet kan vara exempelvis Skärmspegling eller Medieutdata eller liknade.
Nätverksnamn: AVIC-Z1000AB-C:28:FA:3C"

Nätverksnamnet är modelnamnet på radion

Jag har förstått att Miracast är nyckeln till att få det att fungera.
Har kollat på/i Appstore. Finns flera med liknade namn men de tycks vara att casta till TV. Kostar/mån att använda dessa åsså.

Behöver hjälp att reda ut problemet.

Per

Är bilen fabriksny eller begagnad?

En bild hade underlättat.

Pålle
Detta svar riktas till alla som svarat.
Efter att konsulterat min son som av en händelse "tittade in" för att hälsa på sina gamla föräldrar så löste sig problemet.
Han efterfrågade namnet på "siktet", radion och bilens hela namn och årsmodell.
(trumvirrrrrrrrrrvel) "siktet" är inte installerat. Efter att kontrollerat all utrustning som ingick i bilen hittade vi en kabelhärva
som med all säkerhet skall koppla samman radion och "siktet". Enl sonen skall "siktet" lysa upp då tändningsnyckeln vrids om till första läget.
Vilket inte har hänt på alla försök. Tur att vi har har företaget i närheten. Nu får de allt installera utrustningen.

Så kan det gå när jag inte läser instruktionen först.

Tack för visat intresse.

Per

Tillbaka
Toppen