• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag vill se fler tömningsplatser...

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

En mer tömningsplats med fri adgang på off. parkeringsplats ved siden af stellplats.
Denne tömningsplats er let at komme til men blev overset af mig i 1. omgang.
Så ny redigeringsteknik blev taget i brug.
Håber teknikken er klar informativ og filmen har mere at byde på.
[YOUTUBE]5xT6DBr0mkI[/YOUTUBE]
Kommer strax på HBK/Jocke tömningsplatser.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Abborragölen, rastplats utanför eksjö verkar saknas, markbrunn och vattenskåp. Lite sunkigt men fungerande... :)

Perfekt, har du (eller någon annan) koordinater till tömningsplatsen vid abborren?
Jag har letat en del men inte riktigt fått grepp om var tömningen finns, jag tror jag är relstivt nära men streetview täcker inte området så bra och jag är inte hundra på positionen.
Men kan den ligga typ här?

[gmaps]57.648302, 14.948005[/gmaps]

Bredo, plön kommer in på kartan under dagen. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Hur menar du nu Bredo?
Jag hänger inte med.:oops:

mvh jocke

Nu fanns det en länk. :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

:D - man kan jo håbe der kommer bedre forslag end mit ;)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

- ja man behøver vel blot en position som t.ex. 56.14862 13.60658 A (A=typ af tømning)
Nu kan Kenth se hvor ski... bliver tømt ved en sådan minimal information.
:D

Nej gudskelov har Jocke gjort et stort stykke arbejde som er udbredt til det meste af Europa.
På Jockes Mina kart kan man med billede eller videofilm,
se forhold og omgivelser.

Tusind tack for det Jocke.

NB. I Tyskland m.m. findes næsten ingen Google Streets
Så billeder og billedserier (videofilm) er et bra supplement.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Inga problem Bredo, när jag väl fått någon att nappa på kroken så drar jag in det uppgifter jag vill ha, via PM har jag nu en klar bild över situationen. :)
Återstår bara den praktiska lilla detaljen att få in den på kartan.

Streetview i tyskland är skräp! Men jag har ändå lyckats bekräfta en tömning i tyskland via streetview, hoppas streetview blir bättre snart för tyskland.

Abborragölen/Aborraviken åker in den också, men utan några exakta koordinater får den bli ett frågetecken tills vidare. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Når jeg omtrent hver måned kører til Tyskland for at spare på danske madpriser som kompensation for husbils-skat p.t. 19.200,- dkr !!!,
har jeg gjort mig til vane, at styre mit vindrute-kamera mod Stellplätze.
Jeg får oplevelser i det ellers flade landskab og mine husbils-kollegaer m.m. får videofilm som et slutprodukt.
Ser det som en udfordring at formidle råa videofilm til film - når jeg har tid og humør - senere hen.
Jeg har lavet mange tegn for tömning og vatten.

Ærlig talt, det tager sekunder at slå et sving forbi tömningsplatsen
som kan være til glæde for mange andre og Jocke.


Send Jocke et link til et billede eller video med GPS og gerne lidt beskrivelse
http://goo.gl/4KVhqx

Det tilråder jeg alle i HBK at gøre.
Når i kan benytte informationerne som er offentlig tilgængelige
- så gør ligeså for os andre :yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Det är inte bara jag bakom kartan!
Styrelse, Webb och Framtidsgruppen gjorde det hela möjligt och Jag, Kaehne4363 samt Botte42 jobbar på lite olika sätt bakom kulisserna för att se till att kartan uppdateras och att filer finns att tillgå.

Dessutom får vi inte glömma alla medlemmar och annat löst folk som bidrar med platser och information, ingen nämnd och ingen glömd! Tack. :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Når jeg inden for ca. 3 uger igen kører til Schleswig-Holstein og så Hamburg samt Niedersachsen vil jeg spørge:

er der nogen specille ställplatser og tömningsplatser som ønskes billedserier /videofilm fra ?

Jeg forsøger i min planlægning,
at finde ca. 25 ställplatser; gerne i rimelig nærhed og ca. 10 - 15 pr. dag.
Altså jeg gør ingen notater om hvornår platsen er åben, hvor mange enheder, pris etc. - det overlader jeg til de store ställplats-databaser at være opdateret med.
Henholdende til mit forrige indlæg.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Jag ställer inga krav på dig. :D
Men når du har tid og humør så får du gärna ta bilder på de tömningsplatser du hittar "mellan" ställplatserna, vid rastplatser etc.
Men du vet att jag med glädje tar emot alla platser så länge det inte krävs full betalning för övernattning eller att man måste checka in på en camping.

Kör där du vill när du vill, hittar du en tömningsplats får du gärna skicka in den och hittar du en ställplats får du gärna skicka in den också till Hbk.

mvh jocke
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Juni-Juli blir det rastplatser/tömningsplatser i Jylland -
godt at man har mange Mina kartor för planlægning m.m. :)
-
Den nyere platsen ved Schactholm er lavet sådan at man ikke behøver at køre til ställplatserne for tömning.
Kanske der finns krav om tilkørsel for alle - 24 timer ?
-
I mit synderegister :oops: er der 2 gange jeg ikke kunne finde en plats för tömning af wc-kassetten - det var i 1997 og 2002 - Italien april og England juli.
Vad gør man ? - finder en skovvej eller en øde vejstrækning :oops::oops::oops:
Nu er jeg blevet lidt mere erfaren.;)

I England t.ex. har campercontact kun registreret EN tömningsplats :rolleyes:
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Karlskrona, Argongatan ligger i ställplatslistan men bör enligt min mening flyttas till tömningsplatser.

Birgitta
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Hej Birgitta, tömningsplatsen vid Argongatan finns med i tömningskartan: Länk

Det finns fler tömningsplatser som är med både i ställplatslistan och på kartan, tex Norrköping och Avesta.

mvh jocke
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Perfekt, har du (eller någon annan) koordinater till tömningsplatsen vid abborren?
Jag har letat en del men inte riktigt fått grepp om var tömningen finns, jag tror jag är relstivt nära men streetview täcker inte området så bra och jag är inte hundra på positionen.
Men kan den ligga typ här?

[gmaps]57.648302, 14.948005[/gmaps]

Bredo, plön kommer in på kartan under dagen. :)

mvh jocke

Jocke!

Du har tömningsplatsen om du fötstorar upp kartan så Aborravikens Värshus syns,och då mitt emellan det och rondellen, det ligger en Preem bensinmack där också & där är den nämnda platsen.

//Tommy
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Platsen i Eksjö finns med på kartan men jag bör nog justera positionen en aning hör jag. :)

Eksjö, länk till kartan

Jag ska se över platsen om en stund.

Tillägg, tömningen i Eksjö är nu justerad.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Hej, jag har via inrapporteringsformuläret fått in en plats i Karlskrona men det saknas lite information för att jag ska kunna få med platsen på kartan.
Så nu har jag aktiverat funktionen som gör att det går att redigera uppgifterna man skickat in efter man tryckt på "skicka iväg"

Skulle någon känna igen sig om en idag inskickad plats i Karlskrona så kan du ta det här i tråden istället om du vill, eller via Pm/mejl. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

ny plats öppnar inom kort på kattvikskajen i hudiksvall, tömning o färskvatten,, p


Hej igen, det är bara jag som tjatar... :D:D
Hr ni hört något om hur det går med kattvikskajen?

Det finns en risk att jag hamnar där själv om ett par-tre veckor men jag tänkte kolla med er först hur det har gått, för man vet aldrig var man hamnar liksom..

mvh jocke
 
Toppen