Reser man en längre tid utomlands då är det alltid saker som man inte får tag på när man väl behöver dem.... eller så kan man inte landets språk.... då är det bra att handla via internet... Men för att göra detta måste man ju ha en uppkoppling... Jag har tidigare gått till WIND:s store i de städerna jag besökt för att ladda upp mitt mobila bredband... Tyvärr befinner jag mig just nu i en by som inte har denna service.... Så jag gick till ett internet cafe.... sökte lite om WIND och om det gick att betala via internet.... efter lite sökande hittade jag denna sida.... Mobile Broadband Top-up .... Väljer 5GB 30 dagar för 15.-€.. och klickar där jag kan betala via visa card eller pay pal.... Då kom denna sidan upp https://www.wind.gr/en/fast-topup/ .... fyller i uppgifterna, då mitt SIM-kort är ett WIND kort så var det ju inga problem... Via min mailadress fick jag nu en kod som man skall skriva in på nästa sida som dyker upp.... när det var gjort så valde jag som sagt 5GB.... klickade på betala med visa card..... fyllde i alla uppgifter.... och klickade på betala.... då får jag ett meddelande att de inte kan godkänna transaktionen då mitt kort inte är knuten till en grekisk bank (tack gode gud att den inte är det)... men jag kunde betala via PAY PAL... och det gjorde jag... Jag tyckte nu att jag var duktig och kunde lösa detta själv och utan problem.... samt mycket billigare än när jag gick till WIND:s butiker (3GB 30d 30.-€) alltså nästan dubbelt så dyrt.... Via min mail fick jag ett kvitto från en annan firma (det är helt rätt och inte felaktigt)... men i stort så står där bara att jag har betalt 15.-€... Inte hur stor mängd data jag köpt... samma dag ringer jag kvitto firman... de håller med mig att det borde framgå på kvittot.... de skulle kolla med WIND...och återkomma till mig... I dag ringde jag Costa på samma firma och undra hur det har gått.... han hade inte gjort ett skit och sa om jag vill reklamera så skulle jag göra det till WIND... med mitt WIND-simkort kan jag ringa ett nummer 1260 och prata med WIND.... sagt och gjort... men innan jag ringer så kollade jag hur många GB jag egentligen fick... till min förvåning fick jag bara 1.023,88 MB.... mot utlovad 5GB.... ringer genast WIND där möter jag en kvinnlig "supporter"... efter att förklarat min situation så säger hon att mitt SIM-kort inte är ett top.up kort... Jaha säger jag... men hur kom det sig att när jag fyllde i mitt SIM-kort nummer att jag fick en kod så att jag kunde gå vidare... Det tyckte hon inte var konstigt... det skall jag själv hålla reda på vad mitt sim kort är för sim kort... På er (WIND:s) hemsida kan man bl.a läsa.. WIND offers you all the following packs to choose the one that is right for you!... hur stämmer denna text nu då undrade jag... då blev hon irriterad och sa när jag betalar 15.-€ till WIND så går det av 12% i tax till grekiska staten... det innebär att den summan du betalar minus tax är vad du köper för... du har alltså inte satt in 15.-€ på ditt "konto"... jaha och vart kan jag läsa om detta på er hemsida undrade jag... detta vet alla våra kunder säger hon... Men du när jag går ock köper en bannan för låt oss säga 1.-€ då får jag ju hela bananen och inte 88% av bananen.... Och inte framgår det på WIND:s hemsida eller på kvittot heller säger jag... vi diskuterar fram och tillbaka och det slutar med att hon säger att det finns en länk på hemsidan där jag kan göra en skriftlig anmälan.... efter vårt samtal så gjorde jag en anmälan så nu får jag se om jag får något svar....
önskar er alla HB-vänner en härlig kväll Kram Peter & Wovi
önskar er alla HB-vänner en härlig kväll Kram Peter & Wovi
Bilagor
Senast ändrad: