• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag vet inte om jag skall skratta eller ....

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.192
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Reser man en längre tid utomlands då är det alltid saker som man inte får tag på när man väl behöver dem.... eller så kan man inte landets språk.... då är det bra att handla via internet... Men för att göra detta måste man ju ha en uppkoppling... Jag har tidigare gått till WIND:s store i de städerna jag besökt för att ladda upp mitt mobila bredband... Tyvärr befinner jag mig just nu i en by som inte har denna service.... Så jag gick till ett internet cafe.... sökte lite om WIND och om det gick att betala via internet.... efter lite sökande hittade jag denna sida.... Mobile Broadband Top-up .... Väljer 5GB 30 dagar för 15.-€.. och klickar där jag kan betala via visa card eller pay pal.... Då kom denna sidan upp https://www.wind.gr/en/fast-topup/ .... fyller i uppgifterna, då mitt SIM-kort är ett WIND kort så var det ju inga problem... Via min mailadress fick jag nu en kod som man skall skriva in på nästa sida som dyker upp.... när det var gjort så valde jag som sagt 5GB.... klickade på betala med visa card..... fyllde i alla uppgifter.... och klickade på betala.... då får jag ett meddelande att de inte kan godkänna transaktionen då mitt kort inte är knuten till en grekisk bank (tack gode gud att den inte är det)... men jag kunde betala via PAY PAL... och det gjorde jag... Jag tyckte nu att jag var duktig och kunde lösa detta själv och utan problem.... samt mycket billigare än när jag gick till WIND:s butiker (3GB 30d 30.-€) alltså nästan dubbelt så dyrt.... Via min mail fick jag ett kvitto från en annan firma (det är helt rätt och inte felaktigt)... men i stort så står där bara att jag har betalt 15.-€... Inte hur stor mängd data jag köpt... samma dag ringer jag kvitto firman... de håller med mig att det borde framgå på kvittot.... de skulle kolla med WIND...och återkomma till mig... I dag ringde jag Costa på samma firma och undra hur det har gått.... han hade inte gjort ett skit och sa om jag vill reklamera så skulle jag göra det till WIND... med mitt WIND-simkort kan jag ringa ett nummer 1260 och prata med WIND.... sagt och gjort... men innan jag ringer så kollade jag hur många GB jag egentligen fick... till min förvåning fick jag bara 1.023,88 MB.... mot utlovad 5GB.... ringer genast WIND där möter jag en kvinnlig "supporter"... efter att förklarat min situation så säger hon att mitt SIM-kort inte är ett top.up kort... Jaha säger jag... men hur kom det sig att när jag fyllde i mitt SIM-kort nummer att jag fick en kod så att jag kunde gå vidare... Det tyckte hon inte var konstigt... det skall jag själv hålla reda på vad mitt sim kort är för sim kort... På er (WIND:s) hemsida kan man bl.a läsa.. WIND offers you all the following packs to choose the one that is right for you!... hur stämmer denna text nu då undrade jag... då blev hon irriterad och sa när jag betalar 15.-€ till WIND så går det av 12% i tax till grekiska staten... det innebär att den summan du betalar minus tax är vad du köper för... du har alltså inte satt in 15.-€ på ditt "konto"... jaha och vart kan jag läsa om detta på er hemsida undrade jag... detta vet alla våra kunder säger hon... Men du när jag går ock köper en bannan för låt oss säga 1.-€ då får jag ju hela bananen och inte 88% av bananen.... Och inte framgår det på WIND:s hemsida eller på kvittot heller säger jag... vi diskuterar fram och tillbaka och det slutar med att hon säger att det finns en länk på hemsidan där jag kan göra en skriftlig anmälan.... efter vårt samtal så gjorde jag en anmälan så nu får jag se om jag får något svar....

önskar er alla HB-vänner en härlig kväll Kram Peter & Wovi
 

Bilagor

  • Kvitto WIND..... HB-klubben.jpg
    Kvitto WIND..... HB-klubben.jpg
    25,1 KB · Visningar: 27
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller ....

Hela branschen är totalt korrumperad därför att normalkunden är så flat och tålig. Jag har gått på tillräckligt många nitar nu så när jag köper internetåtkomst numera så sker det alltid i en shop (affär) där bodknodden får göra alla inställningar o.s.v. och jag lämnar inte området innan jag kollat att löftena är uppfyllda. Klimatet har hårdnat rejält på sistone!

Rädslan i branschen är väldigt tydlig inför framtiden och förstaprioriteringen är att suga ut de sista slantarna inför den stora förändringen som kryper närmare för varje dag trots EU:s makabra motstånd mot sina egna utbasunerade intentioner. EU har snart förlorat all trovärdighet!!

Jappe

PS. Vodafones kort på 5 gb slutade fungera i Moseldalen så jag köpte ett litet fånigt simkort av Deutsche Telekom på 250 mb för 9,99€ och de små bitarna försvann ju tämligen omgående och jag fick ett sms där det stod att bitarna var slut men jag kunde fortsätta använda deras tjänster med lägre hastighet vilket jag gör nu! Undrens tid är inte över. :D
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller ....

Jappe man kan leva ett bra husbilsliv utan att vara uppkopplad , prova.

Tommy R
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller ....

:D Gratulerar, men jag klarar inte det. Jag känner mig ensam, isolerad och instängd numera utan proper internetåtkomst. Hade jag inte varit ensam på på resan så hade förmodligen min inställning varit helt annorlunda.

Jappe
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.192
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller ....

Var och en gör ju som han känner är bra för han/hon.... Jag kan vara utan uppkoppling ett par veckor... men sen vill jag se (kolla)mina mail mm.... sen jag köpte båt så är jag mer beroende av uppkoppling för att se lokala väder rapporter... här (Libyska havet ) och även medelhavet så växlar vindarna väldigt snabbt och kan bli livsfarliga.... därför är det bra med väderapporter....så jag inte blåser iväg till Afrika :twitcy:... sen tror jag att man också behöver kolla lite skit ibland som omväxling .... en uppkoppling kan ju också vara bra om man vill läsa/skriva på HB-klubben.... Sen om man lever som jag gör ute i Europa då kan det vara bra med en uppkoppling... för bankärende och kontakt med myndigheter i hemlandet...eller sina barn eller x-frun:swoon: för de som känner för det.....

Önskar er alla en bra dag
Kram Peter & Wovi
 
Senast ändrad:
Toppen