• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Övervikt eller undervikt kan bero på många orsaker så varför döma innan fakta???

:mcride:

Fakta har väl ingen betydelse över- eller undervikt är ju klassat som sjukdom & inte jämförbar med MMA.

Men å andra sidan puckla på en redan fallen motståndare kanske också är en sorts sjukdom, vad vet jag?:D

Bennie
 

Stratos

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Vad är detta? Om jag är otränad och tjock vad i he-vete har du för mandat att döma.
Om jag är tränad och spelar i korpen som är den största skade sporten som finns ska dessa också dömas ut liksom dom feta???
HaDe Hasse

Haha öm tå?

Var utläser du att jag dömer någon??

Tog ett extremt exempel för att sätta saker i relation till varandra, är ju dock så att de flesta otränade och feta är det pga lättja och dessa kostar samhället stora summor i förhållande till vad några stackars MMA utövare kostar, sedan finns det naturligtvis de som har medicinska problem.

Menade självklart inget personligt och tycker inte heller att otränade och överviktiga ska stå för sina kostnader själva.

Om du tar åt dig så är det tråkigt men ditt problem.

Ha de!!
 

Stratos

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Har inte detta spårat ur en aning? Jag anser att det är en STOR skillnad på att ha orsakat sin övervikt & sitt drogberonde mm jämfört med att fortsätta banka någon i huvudet som redan är halvt medvetslös. Den som inte håller med om detta är nog på den nivån att denne skulle platsa i MMA-cirkusen.:D

Bennie

Klart det är stor skillnad, jag menade bara på att det blir lite patetiskt att klaga över kostnaden för ev skador när vi betalar enorma summor för både det ena och det andra, vilket jag förövrigt tycker är helt rätt.

Inga andra jämförelser från min sida ang de olika företeelserna.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Haha öm tå?

Var utläser du att jag dömer någon??

Tog ett extremt exempel för att sätta saker i relation till varandra, är ju dock så att de flesta otränade och feta är det pga lättja och dessa kostar samhället stora summor i förhållande till vad några stackars MMA utövare kostar, sedan finns det naturligtvis de som har medicinska problem.

Menade självklart inget personligt och tycker inte heller att otränade och överviktiga ska stå för sina kostnader själva.

Om du tar åt dig så är det tråkigt men ditt problem.

Ha de!!
Men hallå där!
Vad hur du fått detta ifrån att man är överviktig på grund av lättja! Det är nog bland det dummaste som jag har läst här. Och här har jag läst mycket som är korkat.
Jag är överviktig och jag promenerar varje morgon minst en timme med min hund. Jag har toppvärden som en kvinna som är 30 fast jag är 67.
Och vad har detta med MMA att göra.
Denna "sport" är så otroligt reglerad och det finns nog ingen annan som har är så reglerad som denna denna så kalla sport.
 

Stratos

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Att de flesta överviktiga inklusive mig själv är detta pga lättja och för mycket mat står jag för.
Att du i övrigt tar åt dig är inte mitt problem utan verkar mest bero på brist på läsförståelse.
Struntar fullständigt i dina värden och ev övervikt, prova att läsa en gång till så kanske du förstår och slipper ta åt dig.

Ha de!!
 
Senast ändrad:

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Men hallå där!
Vad hur du fått detta ifrån att man är överviktig på grund av lättja! Det är nog bland det dummaste som jag har läst här. Och här har jag läst mycket som är korkat.
Jag är överviktig och jag promenerar varje morgon minst en timme med min hund. Jag har toppvärden som en kvinna som är 30 fast jag är 67.
Och vad har detta med MMA att göra.
Denna "sport" är så otroligt reglerad och det finns nog ingen annan som har är så reglerad som denna denna så kalla sport.


Kanske äter man fel mat och dricker fel dryck ???!
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Var kan man få tag på undersökningen du hänvisar till. Och vem ligger bakom.
Det skulle vara intressant att läsa.
>Blasse

Hej Blasse

Det är jag inte helt säker på, det är många år sedan jag läste den, men det kan ha varit en artikel i "Neurologi i sverige".
Idag har har man långt mer avancerad röntgenteknik och man har uppmärksammat att hjärnskadorna inom idrotten är betydligt vanligare än man tidigare trott.
Det finns en hel del att läsa om detta på nätet men som alltid skall information som hämtas där tas med en "nypa salt".
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Handlar denna tråd om det förskräckliga med MMA, eller gnabbande om eventuell övervikt. Jag tycker det är konstigt att ett ämne som Jappe tog upp om MMA skall sluta i en ordväxling om övervikt.

Dumt barnsligt och fullständigt onödigt. Vill ni diskutera övervikt, starta en sådan tråd. Låt bli att förstöra en tråd som handlar om helt andra saker.

I och med det så lägger jag ner mitt deltagande i denna tråd.
Anders
 
F

F.d. 20091

Guest
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Ganska intressant diskussion tycker jag. Har själv tränat mycket kampsport i mitt liv och tycker att man själv får välja om man vill tävla eller inte. Det som skrämmer mig mer är när folk tycker att slagsmål på hocky är ok och pappan skriker o hejar på när barnen är med.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Jag trodde det var förbjudet! MMA.

Ganska intressant diskussion tycker jag. Har själv tränat mycket kampsport i mitt liv och tycker att man själv får välja om man vill tävla eller inte. Det som skrämmer mig mer är när folk tycker att slagsmål på hocky är ok och pappan skriker o hejar på när barnen är med.

Det är sällan man ser hockeyspelare slå liggande motspelare medvetslösa!
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Jag trodde det var förbjudet.

Rökare ochalkoholister betalar sina sjukvårdskostnader i förväg via höga skatter på "njutningsmedlen"!

Jappe

Du skriver ofta kloka ord och vitsigt men detta har du fel i! Dessa s.k. njutningsmedel kostar betydligt mer än de drar in!

Ska inte jämföra MMA och de ovan nämnda men alla gör vi ett val i början och detta "val" blir ofta till ett beroende och med "nageln i ögat" så håller jag med Sir om att vi ska ta det lugnt med det där om alkoholen!
Med all respekt för de som vill ta sig en rackare någon gång!

Men givetvis borde MMA vara förbjudet och det skulle nog även alkoholen och tobaken vara om den uppfanns i dag!:)
 
Toppen