• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag blir lite tveksam på Asiaternas hundkärlek..

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jag blir lite tveksam på Asiaternas hundkärlek..

Det ligger mycket känslor i artiklar om djur, i synnerhet hundar. Vi har "förlorat" två mycket duktiga HBK debatörer just på grund av (vad jag själv uppfattar) missförstånd i hund-debatten, en varm sommarhelg anno 2016. Vi har inte råd att tappa fler mentorer & klubbveteraner pga ämnen som kanske inte är så speciellt husbilsrelaterade. Spendera gärna tid på annat som du brukar vara ganska duktig på, jag läser gärna dina inlägg.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Jag blir lite tveksam på Asiaternas hundkärlek..

Var ovan till mig eller Jappe?
Klart att det finns mycket känslor förknippade med husdjur, men jag tycker inte någon av oss går på konfrontationslinje annat än i djurplågeri och där råder vad jag förstår en bred enighet..
Jag vet att många i forumet har tex. Rottweiler eller Amstaff, men i rätta händer, rätt skötta, är de mycket trevliga hundar. I Länder där "kamphundar" har förbjudits, har det skett med hänsyn till befintliga hundar. Hundar lever ju inte så länge och förbjudet gäller nyanskaffning om jag förstått det hela rätt. Hur gjorde de i Danmark tex.? Har lagen haft någon verkan där?
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Jag blir lite tveksam på Asiaternas hundkärlek..

Det ligger mycket känslor i artiklar om djur, i synnerhet hundar. Vi har "förlorat" två mycket duktiga HBK debatörer just på grund av (vad jag själv uppfattar) missförstånd i hund-debatten, en varm sommarhelg anno 2016. Vi har inte råd att tappa fler mentorer & klubbveteraner pga ämnen som kanske inte är så speciellt husbilsrelaterade. Spendera gärna tid på annat som du brukar vara ganska duktig på, jag läser gärna dina inlägg.

Helt oavsett detta ämne och tidigare duster, så tänker även jag lämna detta forum. Kommer att ske senhösten. Av skäl jag vill inte här berätta om. Så kan det vara även för de andra som lämnat forumet, det behöver inte vara infekterat debatt om husdjur eller påhopp. Beslutet mognar fram och sedan är det något som utlöser det hela som ändå skulle ha skett.
Jag kommer dock att publicera en reseberättelse som jag tänker använda en för mig avvikande skrivstil. Blir det bra, så får ni läsa om det som sista bidrag, blir den kass, så skonar jag er.....
 
Toppen