• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag är ny Diesel ägare

F

F.d. 8314

Guest
så nu måste jag fråga.
Vad är skillnaden på
Diesel ACP och Promil?
:confused:
 
F

F.d. 8314

Guest
Hittade lite svar själv

Preems nya diesel Active Cleaning Power (svensk miljöklass 1 med ACP-tillsats) är bättre för motorn, miljön och ekonomin. Den innehåller aktivt rengörande tillsatser som motverkar skadliga beläggningar och skyddar mot rost i bränslesystemet. Vilket ökar effekten i varje tankad droppe och håller bränsleförbrukningen nere. Allt toppat med miljövinster – eftersom renare motorer ger mindre utsläpp.

:wink:
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Jag är ny Diesel ägare

Kommer ni ihag nar vi tankade bensin med boronkulor pa caltex, det var tider det och vad fort bilen gick sen :))
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Jag är ny Diesel ägare

Det är nog en parallell med när det fanns Shell med ACI, en gång i världen. Det innebar i stort sett att man hällde ca 10 liter "hemlig substans " i en lagersilo i Göteborg som rymde sådär 200 kubik bensin. Men det såg bra ut i reklamen!!!
Tror knappt inte på nåt som bensinbolagen hittar på numera. När Shell införde sin miljödiesel skulle den vara kanonbra, men många lastbilsåkare klagade på sämre effekt.
Ove.G:p:p:p:p
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Jag är ny Diesel ägare

boronkulorna kommer jag inte ihåg men väl reklamen från dåvarande Esso (tror jag det var) "Stoppa en tiger i tanken" som gällde bensin som skulle göra susen för dåtidens bilar med 60-80 hästar under huven

reklamen minns jag följdes upp av RFSU med en randig kondom och följande slogan
"Stoppa en tiger i tanten"
:D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Jag är ny Diesel ägare

Ja og "En tiger på tanken" i Norge fikke en egen variant med et feilaktig tilsats som sammen med kondens laget en gele - nesten som det puss en får ut av nesen når en forkjølt. Det ble da sagt at en måtte passe seg for forkjølte tigere på tanken, og de burde ikke røyte (miste pelsen).:spinny:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Jag är ny Diesel ägare

Nu ska vi nog inte skriva ner Preems nya diesel då det är en seriös satsning på att få tillbaka den gamla "hederliga" dieselns fördelar, men utan nackdelar. Jag har själv ingen diesel så jag vet inte hur soppan är men jag vet att Preem, OK/Q8 är inte några amatörer på bränslefronten utan har hållt på ett tag och kan sina grejer. En tiger i tanken var Essos reklam om deras 100 oktan bensin med bly så man kunde ladda luftgeväret med det, bra för 60 talets motorer men inte så bra för våra barn idag..
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Hittade lite svar själv

Preems nya diesel Active Cleaning Power (svensk miljöklass 1 med ACP-tillsats) är bättre för motorn, miljön och ekonomin. Den innehåller aktivt rengörande tillsatser som motverkar skadliga beläggningar och skyddar mot rost i bränslesystemet. Vilket ökar effekten i varje tankad droppe och håller bränsleförbrukningen nere. Allt toppat med miljövinster – eftersom renare motorer ger mindre utsläpp.

:wink:
OjDå! Det låter nästan hälsosamt:twitcy:reklamcopyfolk är duktiga...
Det är bara att inse att när alla Kineser, Indier och Afrikaner som vill leva samma fantasiska bil-liv som vi.... med all rätt.......då måste vi kommit på något annat än tillsatser... för att fara omkring i våra "Goa Mobila Hem"....:mad:
 
Toppen