Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nya lagar ger tullen rätt att själva beslagta misstänkt stöldgods och ingripa vid exempelvis penningtvätt, vilket tidigare krävde polisens inblandning.Har du en källa på det?
Tack! Årgammalt, den hade jag missat.
Och alkoholtest vid inresa. "Drabbade" oss i fjor.Tack! Årgammalt, den hade jag missat.
Jag försöker se positivt på sådana kontroller. De är väl till för att vi ska slippa olika avarter på vägarna och göra våra resor säkrare trots allt.Knappt för en timme sedan som vi passerade söder om Frankfurt såg vi en enorm Poliskontroll med massvis av bilar och personal. Vi kom tydligen strax efter eftersom vi fick passera och var glada att slippa tömma hela husbilen för kontroll. Det låg utlastade grejer överallt från både personbilar och transportbilar, riktigt kusligt! Aldrig sett något liknande tidigare! Tur att vi håller oss inom 3,5 ton (tror jag), men är glada att slippa ytterligare vägningar.
Tyvärr inga bilder, hann inte med…