• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jätterazzia på vägen i Tyskland

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Knappt för en timme sedan som vi passerade söder om Frankfurt såg vi en enorm Poliskontroll med massvis av bilar och personal. Vi kom tydligen strax efter eftersom vi fick passera och var glada att slippa tömma hela husbilen för kontroll. Det låg utlastade grejer överallt från både personbilar och transportbilar, riktigt kusligt! Aldrig sett något liknande tidigare! Tur att vi håller oss inom 3,5 ton (tror jag), men är glada att slippa ytterligare vägningar.

Tyvärr inga bilder, hann inte med…

Det är inte riskfritt här heller att köra med övervikt, jag har varit med om två liknande kontroller längs E6 där ett flertal husbilar var körda åt sidan och som inte fick fortsätta på grund av övervikt ( det gjordes inga andra kontroller av fordonet förutom vikten)

Knappt för en timme sedan som vi passerade söder om Frankfurt såg vi en enorm Poliskontroll med massvis av bilar och personal. Vi kom tydligen strax efter eftersom vi fick passera och var glada att slippa tömma hela husbilen för kontroll. Det låg utlastade grejer överallt från både personbilar och transportbilar, riktigt kusligt! Aldrig sett något liknande tidigare! Tur att vi håller oss inom 3,5 ton (tror jag), men är glada att slippa ytterligare vägningar.

Tyvärr inga bilder, hann inte med…
Var det övervikt som kontrollerades, kan ju vara något annat man letar efter när alla får lasta ur bilen

Var det övervikt som kontrollerades, kan ju vara något annat man letar efter när alla får lasta ur bilen
Ja, det var nog annat de letade efter. Har sett liknande tidigare. De spärrade då av hela motorvägen genom att snedställa ett par lastbilar.
Poliserna var dessutom beväpnade med kpistar.

Tillbaka
Toppen