• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Iveco

Sv: Iveco

Jag har inte heller nån aning om detta, men om din fråga gäller vad jag tror borde ju svaret finnas på nån däckfirma nära dig, eller?
:)

Om jeg ikke tar helt feil så er det samme felg på alle 65C modeller, fra gamle 65C15 via 65C18 til 65C17 - en 6 tommer bred 16 tommers felg 6.00J16 med 6 bolter.

Hej jag får väl gå och hämta instruktionsboken, återkommer ikväll
hälsningar thomas

Hej igen Jag hittar ingen information i handboken?? där står bara om lufttryck vid olika belastningar. hälsningar thomas
Ps du kan maila eller ringa mig, du kanske vet var jag ska leta./ thomas

Senast ändrad:

Har en Ivecofälg liggande som jag tänkt bygga om till nödreservhjul till Chevan.

Den har 170 mm bultcirkel och 6 bultar.

Kom från en dubbelhytt pickup av 90 tals modell (3,5 ton totalvikt men det kan ju vara nedvägt)

175/75 R16 däck.

Har ingen aning om alla Iveco har samma?

Hej igen
195/65 R16
195/75 R16
205/65 R16
215/65 R16
225/65 R16
nu har jag skrivit av från boken är det detta som ni undrar./ thomas

60C og 65C har 225/75R16 - regner med at det er dette også på 70C og 75C chassiene. De andre dekkdimensjonene er for lettere chassi, boka er for alle Daily.

Tillbaka
Toppen