• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ITV Tillsatsvärme.

F

F.d. 6397

Guest
Hej, har en ITV värmare som inte funkar. Glassäkringarna går direkt man slår igång den, någon som har erfarenhet av denna tingest?

Var man kan få tag på någon manual till den?

Har Googlat på "Ingenjörsteknik i Växjö AB", utan lyckat resultat!

mvh//Ante :confused:

telijej

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2025
Sv: ITV Tillsatsvärme.

Hej!
Jag har installationsunderlaget för apparaten, men det har du nog ingen nytta av.

Fråga: Går båda säkringarna?
Fråga: Använder du snabb eller trög säkring. Det bör nog vara T ej F.
På min apparat var det så att det blev glappkontakt på ena säkringen (4 A) Jag förstärkte folien inunder med mera lödtenn. Har funkat sedan. Om en säkring går borde det vara kortslutning i ena elementet.
Jan Evert

F

F.d. 6397

Guest

Ja, båda säkringarna går och de är av trög modell.
Dioderna på panelen lyser och fläkten funkar i ventilationsläget.

Ska testa att koppla bort värmeelementen.

Det är väldig mycket knappar och vred för lite "värme"...

mvh//Ante

telijej

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2025

Det verkar inte vara samma utförande som jag har. Det finns inga lysdioder i min kontrollenhet. Underligt att båda säkringarna går.
Det verkar inte som att firman finns kvar. Då kan det vara svårt att veta vilka delar som sitter i. Förmodligen är det standard-delar . Men vilka!

Lycka till med felsökningen!
Jan Evert

F

F.d. 6397

Guest

Tackar, det verkar vara en onödigt komplicerad anläggning, 8 knappar och två vred för att få fram lite värme!

Gräver vidare...

mvh//Ante

Toppen