• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Isolermatta till helintegrerad.

F

F.d. 50252

Guest
Har kollat runt lite efter en isolermatta som kan tänkas passa framrutan på en Knaus 640-99, men utan nån vidare framgång. Någon som har nå´t tips?

Sv: Isolermatta till helintegrerad.

Hej..
Jag har samma bil, och i Cuxhaven förra året såg jag en 640 som hade rejäla formsydda isolermattor på fram och sidorutor. Tror därför det finns att köpa hos Knaus leverantörer eller tillbehörsbutiker i Tyskland. Själv ska jag prova Teknik-Lasses variant.
Lycka till..
Libom

Tackar för tipsen.

Tror jag gör en test med Lasses variant jag med.

jag åxå, ska handla i morgon, sen använder jag farsans täcke som mall.

Jag har ett tysk isolermatta för förarhytten på min helintegrerade Dethleffs I6611 (Vorzelte und Zelte von WIGO-Zelte GmbH & Co. KG - Vorzelte, Vorzelt, Zelte, Zelt, Campingzelte Reisemobil-Zelte und Hauszelte vom Profi aus Hessisch Lichtenau - Ab 2010: Die WigoTherm Fahrerhausmatte "View".) Den är skräddarsydd för just den modellen, tjock och mycket väl isolerande. Jag har inte köpt den i Sverige men den säljs bland annat genom företaget Movera som har flera återförsäljare i Sverige.

Som sagt är jag mycket nöjd och finner en av de främsta egenskaperna i att den är just "rejäl".

Johan Kinneryd

Tillbaka
Toppen