• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolermatta till helintegrerad.

F

F.d. 50252

Guest
Har kollat runt lite efter en isolermatta som kan tänkas passa framrutan på en Knaus 640-99, men utan nån vidare framgång. Någon som har nå´t tips?
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Isolermatta till helintegrerad.

Hej..
Jag har samma bil, och i Cuxhaven förra året såg jag en 640 som hade rejäla formsydda isolermattor på fram och sidorutor. Tror därför det finns att köpa hos Knaus leverantörer eller tillbehörsbutiker i Tyskland. Själv ska jag prova Teknik-Lasses variant.
Lycka till..
Libom
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Isolermatta till helintegrerad.

Jag har ett tysk isolermatta för förarhytten på min helintegrerade Dethleffs I6611 (Vorzelte und Zelte von WIGO-Zelte GmbH & Co. KG - Vorzelte, Vorzelt, Zelte, Zelt, Campingzelte Reisemobil-Zelte und Hauszelte vom Profi aus Hessisch Lichtenau - Ab 2010: Die WigoTherm Fahrerhausmatte "View".) Den är skräddarsydd för just den modellen, tjock och mycket väl isolerande. Jag har inte köpt den i Sverige men den säljs bland annat genom företaget Movera som har flera återförsäljare i Sverige.

Som sagt är jag mycket nöjd och finner en av de främsta egenskaperna i att den är just "rejäl".

Johan Kinneryd
 
Toppen