• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

isolering i hembygge?

• Startad av Startad av F.d. 2250
  • Startdatum Startdatum
Sv: isolering i hembygge?

Byggde om en MB 508 -77 tog bort en del extra plåtlister strök sedan på rostskydds medel på innerväggarna tak och golvreglar. Isolerade med 5 cm frigolit inne i bilen. Där det skulle vara skåp o-dyl förstärkte jag med extra reglar som skruvades fast i karossen.
Innan jag monterade innerskivorna använde jag "golvfoam" i hela bilen (som man lägger under vid golvläggning). Detta gjorde att bilen blev som en termos.

Hade inga problem med rost eller annat. Besiktigade den -94. Sålde den sedan i slutet av -99.
Träffade på den nye ägaren (med bilen kvar) för 2 år sedan. Han hade inte gjort något extra med den och fortfarande var bilen helt rostfri. Det enda var hjullagren fram som bytts.
(Han hade bl.a. åkt till nordkap 2 gånger med den).
Lycka till!

Hej, satte du golvfoamet utanpå frigoliten eller direkt på plåten innan frigoliten? Tack,

Tillbaka
Toppen