• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolere varmerør til Truma Luftvarme?

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg har Truma luftvarme i husbilen. Varmeren sidder under sofaen, og derfra går rør ud til de forskellige udblæsningshuller rundt i bilen.

20230617_175944[1].jpg

Et par af rørene går ind under køkkenskabene, inden de fortsætter rundt. Under køkkenskabene er der ingen huller i rørene, så der kan komme luft ud, men de afgiver alligevel så meget varme , at der bliver for varmt for de ting, som er i køkkenskuffen, som sidder lige over rørene. Jeg kan se noget der ligner isolering, der sidder rundt om rørene der løber under hylden, hvor jeg opbevarer gryder, potter og pander m.m.

Nu kunne jeg tænke mig at isolere rørene lidt, så de ikke afgiver så meget varme under køkkenskabene.

Er der nogen der har erfaring med det?

Hvilket materiale skal jeg eventuelt anvende for at undgå at for meget varme frigives under køkkenskabene?

Jeg er klar over, at der også løber vandrør i de hulrum der er under køkkenskabene, så varmluft rørene skal jo ikke isoleres helt. De skal stadig kunne afgive lidt varme, men bare meget mindre end de gør nu.

Jeg vil være taknemlig for lidt hjælp.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det var et par gode forslag. Tak for det.

Jeg vil nu prøve at se mig om i de lokale byggemarkeder ofr at se om de har noget der kan nå rundt om Ø82mm rør som ligger under mine køkkenskabe.

Alternativt bliver det indkøb på nettet.
 
Toppen