• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPhone/NAVIGON Mobile Navigator

F

F.d. 4927

Guest
Sv: iPhone/NAVIGON Mobile Navigator

Finns det någon som kör efter gammal hederlig karta, som enkelt uppdateras i bokhandeln:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Den är med för att få en större bild , svårt att få en GPSskärm stor som ett A5 för man får ju lite bättre perspektiv med en stor karta .

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Finns det någon som kör efter gammal hederlig karta, som enkelt uppdateras i bokhandeln

Den är nog bra på planeringsstadiet men under körning funkar den inte så bra. Då kommer iPhone eller annan GPS väl till pass. Det gäller bara att lära sig handhavandet.

F

F.d. 2692

Guest

Hur är det med TomTom för Iphone, kan man lägga in egna POI.

G

GunDogs

Guest

Man kan lägga in egna POIs, men man får skriva in dem en och en. Däremot går det inte
att skriva in koordinater. Samma problem med Navigon.

Jag använder, som jag skrev tidigare i tråden, ett engelskt program som heter CoPilot
Live och där finns koordinatmöjligheterna.

Jag skrev till CoPilot support och frågade varför man inte kan lägga in egna POIs "i klump"
och svaret blev att det beror på iPhonens uppbyggnad. Det finns ingen möjlighet att komma
in i själva programmet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag skrev till CoPilot support och frågade varför man inte kan lägga in egna POIs "i klump" och svaret blev att det beror på iPhonens uppbyggnad. Det finns ingen möjlighet att komma in i själva programmet.

Då kan man utesluta iPhone eftersom det är en funktion som är basic!

F

F.d. 50042

Guest

GunDogs!

Har idag laddat ner CoPilot Live Norden.

Vet Du om det finns någon hållare till vettigt pris?

You Tubes på knappt 2.000:- är inget alternativ. Jag behöver inte

extern högtalare, strömförsörjning etc.

Mvh

Bosse

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Teknik Magasinet har en som är speciell för Iphone kostar 270:-, de har även en hel del bra tillbehör till vettiga priser för Iphone. Clas Ohlson har en universalhållare för PDA:er med kort arm 139:- och lång arm 149:-.

Toppen