• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Iphone - Handsfree blåtand

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Har blivit väldigt bortskämd med att Iphone kopplar upp sig automatiskt mot personbilens radioenhet och både handsfree och ratt kontroller samt telefonbok blir tillgängligt via blåtand. Även mediaspelaren och Navigon appen kopplar upp sig.

Vill gärna ha något liknande i husbilen men vill ogärna byta ut den befintliga Pioneer AVH-P3100DVD då den även är backkamera och för övrigt fungerar utmärkt.
Tyvärr stöds inte blåtand till Iphone på denna modell.

Har tittat runt lite på olika alternativ med handsfree och blåtand till Iphone men hittar inte riktigt något som känns bra.

Hur har ni andra Iphone användare löst handsfree funktionen?

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Iphone - Handsfree blåtand

Garmin har funktionen för detta, funkar utmärkt.

Jyrki

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2025

jag har en pioneer med backkamera och gps den fungerar med blåtand dock inte ipone utan en med riktig telefon

F

F.d. 58621

Guest

Vi har en Pioneer AVIC F910BT med backkamera där blåtanden funkar alldeles utmärkt tillsammans med iPhonen. Jag gillar också att ha händerna fria när jag kör och använder nästan alltid blåtanden. Det gäller bara att inte glömma att koppla bort den funktionen när man lämnar husbilen.
V-backen ;)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Grannens kör med Parrot och han är väldigt nöjd med den , när man pratar med honom så hörs det som att pratar i luren .
Han kör 8000 mil/år och snackar mycket i telefon och hade den varit kass hade den inte varit kvar länge .
Denna har han :
2395:- PARROT MKI9200

Finns för 147euro på eBay - eine der größten deutschen Shopping-Websites

Parrot Mki 9200 mki9200 Bluetooth Freisprecheinrichtung

F

F.d. 55451

Guest

Denna radio har både Bluetooth och fjärrkontroll - bra för husbil.

Bilstereo - Biltema

Fördelen med direkta Bluetooth är att radio bara avbryts av automatisk samtal.
Inte något med samtidiga radio eller konstant avbruten, som med extra utrustning.

Om du väljer en större skärm, en som radio till backkamera, kan det vara en bättre och billigare alternativ.

Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Någon som hittat en lös rattfjärrkontroll till iphone?

F

F.d. 55451

Guest

Håkan.
Eftersom det verkar inte finnas någon motsvarighet till den fråga jag kommer hit med alternativ.
Denna fastnat fjärrkontroll kan användas för Android / PC.

fjernbetjening2.jpg--fjernbetjening1.jpg....fjernbetjening3.jpg
Använder själv sista 10 - 15 centimeter fron rattet.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen