• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Det är ju fantastiskt att det går att ha 200 appar i en ifån. Men det verkar inte gå så bra att skicka dessa textmeddelanden mellan dem som frukthandlaren skrävlar om. Idag hängde sig plötsligt min 4S och jag blev tvungen att starta om den. Då poppade det plötsligt upp några meddelanden från dottern daterade den 24:e juli. Hon har en likadan telefon och vi har textat fram och åter en hel del efter detta datum men det krävdes en omstart att få fram just dessa från den 24:e. Undrar var de har huserat under tiden fram till idag.

Sedan vet jag inte vad jag skall ha dessa 200 appar till. Jag tror att jag har ett 40-tal av vilka jag använder ett knappt dussin någorlunda regelbundet medan andra aldrig används.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Lite elak, men .... :D

10288753_10152670232931840_5189167027414794869_n.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Når en av prinsipp ikke kjøper en telefon med binding så var det lenge umulig å kjøpe en iphone, nå kan en kjøpe uten binding til en pris som igger langt over hva jeg er villig til å betale for en PC.

Har nå funnet og kjøpt en smarttelefon for under 3000 kr med en ARM7 4-kjerne prosessor 3GB RAM 64 GB Flashminne 5,5 tommer fullhd skjerm (som iPhone 6 Plus) - valgfritt OS (kjører nå Cyanogenmod CM11S), selvsagt uten noen som helst binding.

Glemte kamera 14 Mpix med autofokus + 5 Mpix 80 graders selfie kamera.
HDR og ClearImage automatikk om en ønsker det direkte i kamera-app.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Det är dessa Samsung som säljs för några hundringar framför allt i Asien som ger dessa volymer.
I USA och Västeuropa är förhållandet ett annat!

Visa bilaga 89803

Ja och?
Vad är det för fel på dessa lurar? Prisvärda och har fått bra kritik i tester.

Vi har ett par Galaxy Young i firman och de funkar hur bra som helst. Tror de kostade 700 spänn i butik.
 

Hymer655

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
10339
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Sedan tre år tillbaka har jag de ruttna äpplet som barnen mina säger....
O vette fanken om inte den håller nått år till, det längsta jag haft en telefon som skvalpar runt i handväskan...ligger i badväskan o är lite då o då glömd i husbilens skrymslen.
Så nästa blir en ny apple med....vilket nummer på den blir en senare fråga.
Kvinnan i Hymer655
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Når en av prinsipp ikke kjøper en telefon med binding så var det lenge umulig å kjøpe en iphone, nå kan en kjøpe uten binding til en pris som igger langt over hva jeg er villig til å betale for en PC.

Min gamla iPhone 5 har under två år kostat 49 kr/månad med bundet abonnemang på 24 månader.

Det tycker jag är prisvärt trots bindningen!
Om liknande prisbild eller något högre kommer att gälla för de kommande två åren kommer jag antagligen inte att nappa på erbjudandet. Detta pga att min gamla telefon kommer att uppdateras till version iOS 8 och iPad i huvudsak har övertagit telefonens uppgifter, även röstsamtalen men nu via ip-telefoni.

Av mina Androider blev en uppdaterad vid ett enda tillfälle. Nya Androider säljs fortfarande med gamla versioner av operativsystemet och uppdateras aldrig.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Min nye Android har fått 2 oppdateringer i løpet av de få ukene jeg har hatt den. Kjører nå en Cyanogenmod 11.0-XNPH33R build Aug 19 bygget over Android 4.4.4 64-bits - forventer Android-L i løpet av en mnd etter første release (jeg har valgt bort betautgaven som er tilgjengelig i dag). Kjører selv L-user interface - har valgt bort IOS klonen som ligger for nedlastning :rolleyes:.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Min nye Android har fått 2 oppdateringer i løpet av de få ukene jeg har hatt den. Kjører nå en Cyanogenmod 11.0-XNPH33R build Aug 19 bygget over Android 4.4.4 64-bits - forventer Android-L i løpet av en mnd etter første release (jeg har valgt bort betautgaven som er tilgjengelig i dag). Kjører selv L-user interface - har valgt bort IOS klonen som ligger for nedlastning :rolleyes:.

Jag känner inte till din specialversion men annars är det väl bara Nexus som klarar fler än en uppdatering?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Har en OnePlus One :D - OS vedlikeholdes av Cyanogenmod som ellers leverer alternative Android versjoner til Samsung, Nexus og andre sine større modeller. De har foreløpig forbliktet seg til å levere til OPO sin OTA oppdatering nye Android i samme takt som til Nexus.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Är inte iPaden lite stor att ha i fickan, eller bär du alltid väska?;)

Jag sydde på en stor ficka på ryggen men det blev lite obekvämt att sitta bekvämt!

Skämt åsido, telefonen finns med om någon skulle ringa vanliga röstsamtal.
Den funkar naturligtvis även med videosamtal.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Når en av prinsipp ikke kjøper en telefon med binding så var det lenge umulig å kjøpe en iphone, nå kan en kjøpe uten binding til en pris som igger langt over hva jeg er villig til å betale for en PC.

Har nå funnet og kjøpt en smarttelefon for under 3000 kr med en ARM7 4-kjerne prosessor 3GB RAM 64 GB Flashminne 5,5 tommer fullhd skjerm (som iPhone 6 Plus) - valgfritt OS (kjører nå Cyanogenmod CM11S), selvsagt uten noen som helst binding.

Glemte kamera 14 Mpix med autofokus + 5 Mpix 80 graders selfie kamera.
HDR og ClearImage automatikk om en ønsker det direkte i kamera-app.

Se här, en förstått det hela, frihet :)
Tack o lov att kineserna får tillverka egna grejer å inte bara åt de andra profiterna.

Jänkarna är patrioter, klart dom köper apple.
Sen att många européer faller i gropen är lite märkligt.
Jag har/har haft mycket från USA, och allt därifrån är inte bäst, men dom är bra på att skapa starka varumärken.
Den dan jag själv kan välja os i en iphone, får den va med som ett alternativ, ifall dom halverar priset :rolleyes:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Har en OnePlus One :D - OS vedlikeholdes av Cyanogenmod som ellers leverer alternative Android versjoner til Samsung, Nexus og andre sine større modeller. De har foreløpig forbliktet seg til å levere til OPO sin OTA oppdatering nye Android i samme takt som til Nexus.

Jag har Cyanogenmod-version i 2st äldre Htc som låg å skräpa, de blev fantastiskta snabba, utan nån batteribeskostnad, tar forfarande fram dem då och då :)
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.710
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Jag känner inte till din specialversion men annars är det väl bara Nexus som klarar fler än en uppdatering?

Min Sony Z har blivit uppdaterad så snart en ny version har kommit ut, den har hela tiden haft samma version som den senast utgivna modellen.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Iphone 6 - Bra, bättre eller sämre?

Den dan jag själv kan välja os i en iphone, får den va med som ett alternativ, ifall dom halverar priset :rolleyes:

...och den dagen när man kan välja iOS i en Samsung så får den vara med som ett alternativ, ifall de gör den mindre så att den får plats i byxfickan. ;)
 
Toppen