• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ipad eller bärbar?

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Ipad eller bärbar?

Hej, det finns utmärkta tangentbord att köpa till ipaden! Man fäster ipaden i tangentbordet så det hela blir som en bärbar dator.

Jag har ett sådant tangentbord. Apples egna.

Funkar rätt bra som nödlösning om man skall skriva lite mer. Tyvärr är man tvungen att ha paddan stående i den. Det går alltså inte att lägga ner den på sidan. Har man sen en kådis på paddan, som jag oftast har, så måste man ta ur paddan ur den först innan man kan ställa den i tangentbordet. Vinkeln på skärmen(Paddan) går heller inte att ändra.

En kompromiss. Kanske det finns andra som funkar bättre men det är ändå en bit kvar till datorns möjligheter och ergonomi.

Men som redan sagts tidigare i denna tråd, det handlar ju om vad man skall använda den till.

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025

Tack alla ni som kommit med hjälpnde svar!
Med risk för att vara ite gammalmodig blir det nog en billig bärbar först så man känner igen sig och padda till sommaren.
Återigen tack för all hjälp.
Och krya på dig Knarrevik!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Krya på dig Anders.

Misstänkte att det var något, när du inte dagligen lagt ut dina tips om appar till Ipad, i alla fall inte varit lika flitig som du brukar.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tack för all uppmuntran, nu skriver jag på min iPad igen.

Jag fick komma hem på permission i väntan på sprängning av stenbumlingen (9x9 mm) och förhållningsorder att återvända vid minsta feber. Tydligen är det svårt att få tid till stenkrossen.

Hur som helst är det skönt att slippa anstränga ögonen med iPhones lilla format, särskilt vid läsning av diverse e-tidningar. Visst är iPad med sitt format, skärm och enkelhet en enastående mackapär. Jag får väl ta med den vid nästa sjukhusvistelse!

Toppen