• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ipad & E-Böcker?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Går i funderingar att skaffa en Ipad och funderar på hur den fungerar som läsplatta.

Att det inte är samma känsla som att bläddra och hålla i en bok är en sak, men det jag tänker närmast på är om det är mera tröttande för ögonen.

Att låna E-böcker från biblioteket har jag prövat några gånger och det funkar perfekt, inga köer på de nyutkomna böckerna, och inga böcker att tänka på att behöva lämna tillbaks osv.

Alla tips är välkomna.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad & E-Böcker?

Går i funderingar att skaffa en Ipad och funderar på hur den fungerar som läsplatta. //Tommy

Jag läser dagstidning (Bohusläningens etidning), månadstidningar (till 1/3 av ord. pris) och ibland någon bok på min iPad och det funkar utmärkt.
Inga problem med belysning och jag kan zooma in och ut när det behövs.

bohus.jpg
bild-799347.PNG

F

F.d. 4220

Guest

Jag läser mycket e-böcker på platta. Det fungerar över förväntan!. Men det var först då jag installerat appen Stanza på iPad som det blev riktigt bra. Särskilt i kombination med programmet Calibre som kan konvertera alla (?) textformat till epub. Dessutom kan man dela ut alla böckerna online på sitt nätverk.

Jag föredrar särskilt att kunna läsa vit text på svart bakgrund, bra på morronbussen.

Numera har jag bytt ipden mot en galaxy tab, och till den hittat läsaren Moon Reader, som nästan är lika bra som Stanza.

//Stefan

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag läser allt möjligt på Ipaden ex böcker tidningar manualer.
Lätta att ställa in så det blir behagligt för ögonen samt sätta bokmärken.

Läser faktiskt mer nu än innan pga ipaden.

Fungerar kanon fint

/L & R

Toppen