• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ipad 2 , seg.

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Min ipad har blivit seg , snurrar mycket. Vad kan vara fel? Finns det några inställningar att kontrollera eller något annat? Annan felkälla? Får nästan inte iväg detta inlägg. Tar minst 1 minut om jag lyckas!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad 2 , seg.

Börjar du få slut på minnet?
Plocka i så fall bort några appar som du sällan använder.
Starta om.
Kontrollera uppkopplingen (kör BBK), starta om eventuell router om du använder WiFi.
Har du förbrukat din månadskvot så att den kör uppkopplingen på lägre hastighet?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Ipad 2 , seg.

Min ipad har blivit seg , snurrar mycket. Vad kan vara fel? Finns det några inställningar att kontrollera eller något annat? Annan felkälla? Får nästan inte iväg detta inlägg. Tar minst 1 minut om jag lyckas!

Vi har samma fel då och då med iPad 3. Inget ovan hjälper. Det enda somger tillfälligt bot är att stänga av iPad'en och starta igen.Men felet återkommer efter en entund. Tyvärr fick jag veta att ett antall iPad's finns på marknaden med samma fel i maskineriet.

Vår MacBook Pro eller andra enheter uppvisar inte samma tröghet och funkar lysandde ivår hemnärverk.

Apple-centers byter ut dessa efter enkel test om man har garanti kvar. Nackdelen är att detta sker i Spanien, vet inte om Sverige. Min dotter har fått sin utbytt på direkten på plats.

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad 2 , seg.

Just det som du skriver att den "snurrar" mycket kan tyda på buffring vid dålig uppkoppling.

Har du 3G- eller WiFi-modellen?
 
Toppen