Caggen
HBK Medlem
Hej ni lithium vänner har nu monterat life po 4 sbl 180 ah bms 200 ah funderar på hur mycket jag bör belasta batteriet skall jag nöja mig med 1500 w eller kan jag gå upp till 2000 w
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
42V 2A ut blir bara 84W så 100 W in vid 230V bör räckaLaddaren behöver 400W 230V
Njae, de 2 amperen ska matas av ett 12 volts system. Laddaren kräver 230 V och 1,8 A, så rent teoretiskt krävs en inverter på minst 400 W som Olof skriver, men borde nog dimesnionera med 500 W.42V 2A ut blir bara 84W så 100 W in vid 230V bör räcka
Då funderar jag nog på 1500 w som jag tänkte från börjanLaddaren behöver 400W 230V