• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inverter 150W

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Målsättningen var att helt slippa behov av Inverter 12V - 230V i vår HB. Fick mig en tankeställare först när jag började fundera på hur jag ska ladda batterier till mina kameror och andra batterier som kräver 230V, dvs. laddas inte med USB kabel. Hittade en liten på Teknikmagasinet och undrar om någon har erfarenhet av "mini" invertrar? 150W är inte mycket, men bör räcka för att ladda batterier åtminstone! Är jag helt fel på det?

Inverter-150W.jpg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Inverter 150W

Hej! Har haft samma problem till mitt Nikon, Hahnel har denna fungera bra finns även till Canon... /Kim

Kanon Kim, verkar fungera för Canon (systemkamera) & Fujifilm (pocket), precis vad jag var ute efter. Marinne lämnar sin hårtork 230V hemma, det är väl bara att öppna sidofönster och sticka ut huvudet så är det klart på nolltid (att jag får sen en egen "Ronja rövardotter" är bara mysigt : ) Tack!

ronja-rovardotter.jpg
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Inverter 150W

Kjell & Co's 300W inverter med ren sinusvåg för 999:- är en bra investering.
Följer med anslutning för cigguttag som man kan använda vid lägre belastning.
Vi har vår bakom förarstolen kopplad direkt på batterierna. Har satt ett dubbeluttag uppe vid Playstation så att barnen kan spela under färd.


Peter :)

När man klickar på din länk får man fram Inverter på 150w inte 300.

Pelle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.632
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Inverter 150W

Hej!

Har haft samma problem till mitt Nikon, Hahnel har denna fungera bra finns även till Canon.

Kolla detta länk. finns i Saturn marknad i Tyskland, tror även du kan hitta den på Media markt.

Hahnel Innovative Accessories

MVH

Kim


Den laddare vi rekommenderade i inlägg #6 kan förses med adapterplatta till de flesta batterityper.

Har man flera olika kameror i familen, behövs bara en platta till respektive batterityp.

Byter man till kamera med annan batterityp, byter man platta för en 50-lapp.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Inverter 150W

Hej Påle, jag kollade adapter i inlägg #6 men hittade inte "platta" för Fujifilm vilket fanns i Hahnel II (finns att köpa i Sverige för ca 400:). Ska kolla vidare för det är betydligt billigare och mera praktiskt än en inverter, om man inte ska ha den till annat också.

Jag tar ut batteriet och knallar in på Kjell & Co och testar. 99,90 är 1/4 av 400:- så varför inte testa? Återkommer...
 
Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Inverter 150W

När man klickar på din länk får man fram Inverter på 150w inte 300.

Pelle


Jag ser det, Kjell verkar inte ha 300W invertern längre :confused:
Conrad har en för 1019:-, Netonnet 1290:- . Dom som Kjell och Netonnet (HQ) fungerar mycket bra, vi säljer 24V 1000W & 2000W versionerna på jobbet till skåpen vi gör till lastbilar.


Peter :)
 
Senast ändrad:

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Inverter 150W

Kom ihåg att kolla tomgångsförbrukningen. Den kan ligga på upp till 10W som i och för sig värmer bodelen men tömmer batteriet.
Har själv en sån här som funkar bra: 24 volt . Tar bara 2.6W i tomgång.
Finns även som 350VA. En rejäl transformator inuti som ger en fin sinuskurva.
 
Toppen