• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internetcafe Europa

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
När vi nu i januari ger oss iväg mot Spanien kommer jag att ta med min bärbara dator. Om jag besöker internetcaféer får man då ansluta sin egen dator? Och i såfall vilken anslutnings kabel måste jag ha med? Skulle gärna ha mobilt abonnemang men förståt att det blir väldigt dyrt ex. från Spanien.
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Internetcafe Europa

Jag har alltid anslutit trådlöst, vet inte om dom har nån kabelstump för anslutning, man köper ett inloggningslösen bara. enkelt och bekvämt, då kan man ha sina E-leg på laptopen.
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Internetcafe Europa

När vi nu i januari ger oss iväg mot Spanien kommer jag att ta med min bärbara dator. Om jag besöker internetcaféer får man då ansluta sin egen dator? Och i såfall vilken anslutnings kabel måste jag ha med? Skulle gärna ha mobilt abonnemang men förståt att det blir väldigt dyrt ex. från Spanien.
Hej
Min erfarenhet att inte många internet caffeer har trådlöst, Däremot kan man få en koppling via nätverkssladd n. alltid. Om man inte klarar uppkoppling själv så brukar det kosta extra.
Men det blir fler o fler gratis Hotspots vid bensinstationer bl.a. Lastbilarna är ju numera datoriserade även dom. Mc Donalds är en annan.
Det underlättar om man har en separat anslutning med yttre antenn för att få bättre räckvidd o man slipper lämna husbilen, mycket är skrivet om detta på annat forum.
Trevlig resa
 
Toppen