• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet satellit

F

F.d. 839

Guest
Sv: Internet satellit

Paulkaj,

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg det var förra året jag talade med dom och då var det omöjligt. Egentligen är det inte konstigt att dom ändrat sin ställning, dom är inte precis billiga så det kanske därför dom har mjuknat till och tillåter andra personer icke bosatta i Tyskland.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Internet satellit

För dom interesserade,

Pakettet för internet via satellite innehåller följande komponenter :

Engångskostnad
Two way modem, satskivan, kablar
€ 449,00€

Vill man kunna dela sat signalen så att fler computers kan anslutas så behöver man en router.

Engångskostnad
Router märk Level one kan man ansluta 4st datorer.
€ 49,00

Engångskostnad
Activering av internet sat kontot € 29.95

Sedan tillkommer den månadskostnaden för tillgång till internet allt beroende vad för hastighet man vill ha. Jag har beställd 1024 kb DL - 256 kb UL. Priset är ej fastställd ännu men bör röra sig mellan € 45-50.

Jag ser framemot testen ;)

Updatering
========
Månadskostnaden är € 24.50 för 256 / 64, € 36.50 för 512 / 96 och € 48.50 för 1024 / 256.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: Internet satellit

Hejsan alla med interesse i sat mottagning

Internet test via sat är gjord, detta är resultatet, tag hem en fil på 120MB tog 17min 10sec.
 

Bilagor

  • 115KiloByte-sec.jpg
    115KiloByte-sec.jpg
    44,3 KB · Visningar: 6
Toppen