• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

internet på resan

ztefan

FD HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4355
Medlemskap
2022
Jag vill kunna göra följande:kolla internet på resan och komma åt mina sidor.
Vad jag förstår finns det många varianter, men jag vill ha lite oliika förslag.
Min datautrustning ska duga, hoppas på svar hälsar stefan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: internet på resan

Tre muligheter for internet i bilen:
  1. WLAN - det finnes en god del tilgjengelige WLAN rundt i Europa, noen gratis og andre koster fra lite til mye. I enkelte land er det enkelt å stille seg i nærheten av Mc Donald og bruke deres kundenett, i andre må en få fatt på en kode enten i kassen eller via mobil. Andre betalnett belastes kreditkort.
  2. 3G mobilt bredband, her måste en skaffe kontantkort i de enkelte land - dette er enkelt i noen land Tyskland, Spania) og nesten umulig i andre (Frankrike!)
  3. Via parabol - det finnes 2 forskjellige systemer for 2-veis internet via parabol i Europa, største problemet er dårlig dekning i våre nordiske land og en litt høy pris for et akseptabelt samband.
Alle 3 løsninger er debatert i mange tråder tidligere så et søk vil gi mange tips og erfaringer.

F

F.d. 58576

Guest
Sv: internet på resan

Hej. Hur säkert är det med WLAN ? Har hört att det går att fånga upp lösenord mm. har också hört om kryptering,hur fungerar det? Vi har tänkt att ta med en Laptop på resan till Spanien.Vad behöver man för "tillbehör".

Mvh. Avo o Laila

Toppen