• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet i Spanien

Brodda

FD HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
4119
Medlemskap
2023
Vilket är det bästa och mest prisvärda sättet att använda Internet i Spanien? Är det via en "pre-paid dongel"?

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: Internet i Spanien

Vi använder Movistar Prepaid dongel !Dongel kostar 24€ och simkort 2E€ och för fri surf
betalar vi 15€ /månaden men hastigheten är så låg att det inte går att Skypa men räcker bra till för vanlig surfning och mail!
Mvh Tom

Senast ändrad:

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Har inte kommit till oss ännu.

Populärt bland skandinaver som stannar lite längre är en operatör som heter MASMOVIL. Kollade deras hemsida nu och ser att 1Gb kostar 9 Euros och 2Gb Euros i månaden.

Troligen är orsaken till populariteten främst för att man har en svensk återförsäljare lokalt.

Vidaliv

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9925
Medlemskap
2024

Hej, Såvitt jag förstår kan Fogg bara användas i Sverige och Danmark. Under 2013 tillkommer England, Irland, Österrike och Italien. Om Spanien står det inget. Eller... har jag missförstått något Hälsn Eva.

T

Teddi

Guest

finns de nån som känner till detta?ett ställe man betalar till för internet i spanien överlag,,någon??

Banesto (som är bankens namn)
0030 4166 98 0000 882271
IBAN ES46
Cod swift ESPCESMM

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Har inte kommit till oss ännu.

Populärt bland skandinaver som stannar lite längre är en operatör som heter MASMOVIL. Kollade deras hemsida nu och ser att 1Gb kostar 9 Euros och 2Gb Euros i månaden.

Troligen är orsaken till populariteten främst för att man har en svensk återförsäljare lokalt.

Var finns den i SA eller/och Playa I?
Lennart

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej, Såvitt jag förstår kan Fogg bara användas i Sverige och Danmark. Under 2013 tillkommer England, Irland, Österrike och Italien. Om Spanien står det inget. Eller... har jag missförstått något Hälsn Eva.

Det är nog ingen tillfällighet att det är just de ovan uppräknade länderna som tillkommer under 2013, det är där som 3 (Hi3G) redan är etablerat. Fogg använder 3:s nät.

3 finns i Sverige, Australien, Österrike, Danmark, Hongkong, Indonesien, Irland, Storbritannien, Israel och Italien.

Senast ändrad:

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

finns de nån som känner till detta?ett ställe man betalar till för internet i spanien överlag,,någon??

Banesto (som är bankens namn)
0030 4166 98 0000 882271
IBAN ES46
Cod swift ESPCESMM

Teddi, det där är ett kontonummer till någon som har konto i banken Banesto.

0030 är Banken Banestos nummer, 4166 är numret på det aktuellt bankkontor där kontot finns (mitt eget har t.ex 1133), 98 är en kontrollsiffra och 0000 882271 är själva kontonumret.

Tror knappast att du blev klokare, men.....:)

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Var finns den i SA eller/och Playa I?
Lennart

Först, 2Gb kostar 15 Euros i månaden.

Finns flera återförsäljare, den svenska jag nämnde är Lenas IT-Cafe, i anslutning till Restaurang 3 Hjärtan i San Agustin Shoppingcenter. Om du plockar upp den skandinaviska gratistidningen Dag och Natt när du kommer ner så finner du en annons och en lista på återfärsäljare.

Mycket välkommen till Gran Canaria

Tommy

T

Teddi

Guest

Teddi, det där är ett kontonummer till någon som har konto i banken Banesto.

0030 är Banken Banestos nummer, 4166 är numret på det aktuellt bankkontor där kontot finns (mitt eget har t.ex 1133), 98 är en kontrollsiffra och 0000 882271 är själva kontonumret.

Tror knappast att du blev klokare, men.....:)

tack tommy,,ja ska betala till dom för internet,,ja tror att dom har hand om denna urbanisation ang,,intern,,

ja har kollat lite,,men blev inte klokare,,ja misstänker att dom delar ut en kod ,,för området har wifi,,tack ska du ha,,

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Masmovil har support på nordiske språk, en av de to som starter selskapet er en utvandret nordmann, den andre en østeriker. De har priser med og uten iva - grunnet fritak på enkelte øyer. Et tilbud de har er fast pris på første X GB, deretter noen cent pr. MB, alternativt kan en gåfor pris pr. MB for hele trafikken og automatisk belastning av kreditkort - dette blir maksimalt €10 dyrere enn om en kjøper grunnpakke for 5 GB og bruker mer enn dette. Hadde selv en slik avtale sist vi var i Spania - fungerte klokkerent.

Toppen