• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internet i Finland

• Startad av Startad av F.d. 9418
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 9418

Guest
Jag har ett sånt mobil internet tele2,men det lär väl inte fungera i Finland.kan man köpa något kort där och stoppa i och få internet? eller hur gör man

Sv: Internet i Finland

Fogg har lovat att införliva Finland före sommaren (under juni?).
Se tidigare trådar.

Jag brukar köpa Saunalahtis kontantkort internet från R-Kiosk utan modem kostade det 6€ som du får använda max0,19€/dygn sen kan man ladda det så mycket du vill..med modem/sticka kostar det om jag mins rätt 46€.
Men som Knarrevik skriver har Foog lovat att det fungerar i Finland någon gång i juni..

Senast ändrad:

Du bör även kolla om ditt modem/router är olåst, så du inte sitter där med enbart Tele2s lösningar.

Kollade med Tele2 och det är inga problem.
får en liten extra kostnad
och så får jag ringa in så dom låser upp den för utlandet

Jag använder:

Mobile Broadband frånElisa/Saunalahti.fi kostar 39,00€ och ger upptill 3G/HSPA+.

Obegränsad tillgång under 1 månad. Sedan måste man betala enligt särskild taxa.

Modem ingår.

Dessutom ingår 6.00 € som kan bl. a. användas till SMS. Räcker till c:a 190 st.

Har använt Bredbandet över hela Finland, även uppe i skogarna i norr.
Fungerar utmärkt. Bäst i bebodda trakter.

Såfri

Vi har kört från norra Finland till södra och i norr fungerade Fogg i ca 2 -3 dagar sedan fick jag ett meddelande från Fogg att jag måste uppdatera för att det skulle fungera. Uppdaterade men det fungerade inte mer. Köpte ett kontantkort från Elisa för 6 € och monterade i paddan. Har fungerat bra och man kan fylla på med mer pengar på nätet. Tillbaka i Sverige och nu använder jag Fogg och det är OK.

Leif

SIM kort från DNA för plattan kostar 12,90 € per månad, obegränsad användning och kan sägas upp när som helst.

SIM kort från DNA för plattan kostar 12,90 € per månad, obegränsad användning och kan sägas upp när som helst.

Jag hade DNA som jag köpte i Vasa år 2011 och fungerade bra men i norra Finland inte alls.
Mvh Frank

Tillbaka
Toppen