• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

internet i europa

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: internet i europa

Eila & Ingemar;

Då lär vi inte träffas, vi kommer tidigast dit i slutet av första veckan i mars.

Det finns alltid en del svenska övervintrare där, plus att det i fjol fanns 4 HBK-medlemmar som vi träffade då.

Kanske blir det fler i år så kan vi ha en liten klubbträff vid poolen.

Har du träffat "Gun & Calle" (plats 104) så hälsa från Marita & Gunnar.
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: internet i europa

Ja ( svar till nyfiken)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: internet i europa

Nyfiken,

Visst är det det ;) för bägge behöver men ett trådlös nätkort.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: internet i europa

Nyfiken,

Detta är ett problem när man inte låter quote stå kvar, vissa medlemmar som mig själv nämner alltid till vem quoten är riktad. Gunnar tycker visst inte om att man låter quoten stå kvar men jag tycker fortfarande att det skulle inkluderas.

Beviset har du nu fått själva inte veta om svaret var till dig eller inte.
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: internet i europa

Hej! Jag kan inte så mycket om dator men dom sade att Wlan äe instalerad i datorn när jag köpte min bärnbara dator, har inte kunnat kontrolera det än
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: internet i europa

Nyfiken,

Mycket troligt så finns det ett Wifi modem installerade ifall det är en nyare datan. Installera Skype eller annat Wifi program och gå på stan och se om du får någon "napp" ;)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: internet i europa

Gunnar tycker visst inte om att man låter quoten stå kvar men jag tycker fortfarande att det skulle inkluderas.

Eftersom du själv tar upp frågan här skall jag svara dig direkt. Har man synpunkter på hur webadm sköter sidan så går det bra att använda "kontakta oss" längs ner på sidan.

När det gäller att svara på ett inlägg direkt efter, eller där man ändå förstår sammanhanget behöver man inte använda citera, det var den uppmaningen jag gav dig.

Samma uppmaning ger jag till alla för att slippa långa upprepningar; Använd knappen "svara" under inläggen i stället för citera.
 

Molly

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2024
Sv: internet i europa

Jag har laddat ner Skype, men hur ansluter jag till internet utomlands utan kostnad. Måste väl vara uppkopplad för att kunna ringa? Har Telia trådlöst internet, men Telia finns ju inte som operatör i utlandet. Hur gör jag?
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: internet i europa

Molly.

Om du befinner dig med datorn i närheten av en trådlös anslutning när du startar upp den, så poppar det upp en liten ruta som säger att trådlös nätverksansluning hittades.
Klicka bara på den så får du upp en ruta som viser alla trådlösa nät i närheten.
Ju flera gröna stapler den har ju bättre signal.
Det står också om dom är skyddade eller oskyddade. Markera nån oskyddad och klicka på ANSLUT så försöker nätverkskortet att ansluta. Om det lyckas, så står det snart att du är ansluten, sen är det bara att surfa eller hämta mail.
Allt detta under förutsättning att du aktiverat det trådlösa nätverkskortet!

Lycka till!

Fon kommentar:
Beträffande FON, så är jag med också men problemet när du är ute och reser, så ser du inte vilka anslutningar som är Fon, eftersom man kan kalla dom för vad som helst!
Visserligen har FON kartor på sin sajt som viser var dom finns och vad de heter, men då måste du ju vara uppkopplad!!!!!!!!
 

Molly

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Pajala
HBK-Nr
671
Medlemskap
2024
Sv: internet i europa

Tack Svend Ö ! Förstår dina instruktioner men inte aktiveringen av trådlösa nätverkskortet. Aktiverar man det utomlands eller vad ? Frågor från en novis vad beträffar internet och datorer.
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: internet i europa

Hej! Jag frågade om samma sak i Finland i veckan när jag var där dom sade att det inte fanns några Kontantkort för dator nog för mobilen
Mvh Frank
 
Toppen