F
F.d. 58689
Guest
Håller med Cre8iv, den som skrev detta har aldrig bott i en husbil lägre tid... Säkraste platser är kommunala platser och då menar jag i hela Europa, från nordligaste nord i Norge till Algarve & Spanska kusten i söder. Ibland är det OK även vid kyrkor, sport & badanläggningar, husbilsfirmor samt många gratis ställplatser. Vi har sovit utanför MB service & försäljningsställen (borde fungera lika bra med Fiat anläggningar) under själva resfärden... Största problemet som vi upplever det är sophantering och brunnstömning. Vi vill helst undvika att kasta soppåsar i shoppingcentras papperskorgar, likaså inte tömma gråvatten/restprodukter på annat än anvisade platser.
Handlar kanske inte så mycket om typ av Parkering, utan snarare om det är en brottsdrabbad region eller inte. T ex här på Västkusten har det ju t o m varit inbrott i husbilar på campingplats, så är man på fel plats - vid fel tillfälle har man max otur. Sedan är det ju tillfället som gör tjuven.

och då får jag ju tid över till att njuta av dagen när jag inte ha koll på alla andra