• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Instrumenten döda

Kohp

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
34049
Medlemskap
2023
Tjena, nu äre kris. Efter vinterförvaring så var jag utan hastighetsmätare, tempmätare, tankmätare, det enda som funkade var/är varvräknaren som dock visar fel. Har felsökt, kollat varenda jäkla säkring men hittar inget fel. Macken har gjort en odbkoll och i min hand fick jag ett papper med en massa olika tänkbara fel. Nån bussig kunnig person som kan ge mig ett tips eller två. Bilen är en Fiat Ducato 2,8 från 2004.
 

Kohp

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
34049
Medlemskap
2023
Jakten på mätare går vidare…. Det är ju exakt samma instrument i Boxer och Jumper. Det positiva är att där finns det många att välja på bland skrotarna. Dessutom med samma artnr som i min Ducato. Är det nån som vet om de instrumenten passar rakt av?
 

Kohp

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
34049
Medlemskap
2023
Panelen fixad. Troligen är det många som har/haft instrumenhaveri på sina fiatar 02-07. Mätarna både nya och begagnade lyser med sin frånvaro och jag var just på väg att beställa en beg från Tyskland. MEN, det är ju likadana instrument som i Boxer och Jumper och sådana finns det många av på skrotarna I Sverige. Fick idag en beg panel från Peugeot Boxer, via post från en svensk skrot och den funkade klockrent. Dessutom till ett vettigt pris. Att mätarställningen blev annorlunda struntar jag i. Nu äre bara att dra iväg söderut….
 
Senast ändrad:
Toppen