• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktionsbok till Fiat Ducato 1994-2001

F

F.d. 54352

Guest
Hej. Nybliven ägare till en Fiat Ducato 1,8 TD 1996 men saknar instruktionsbok. Finns det någon som har en över eller vet var man kan få tag på en. Har sökt på internet utan resultat.

Karina Cederblad

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
43780
Medlemskap
2025
Hej. Nybliven ägare till en Fiat Ducato Dethleff 1994. Jag saknar instruktionsbok. Är det någon som kan berätta hur man kan få tag på någon eller kan hitta via nätet.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Vet inte om du är ute efter instruktionsbok för FIAT eller Dethleffs. Men till FIAT borde ju instruktionsbok gå att få tag på via bilskrotar. Verkstadshandbok/gör det själv har kanske Haynes sedan finns det eManualOnline som faktiskt är ganska bra när man väl lärt sig att använda det. Tycker att det krävs dator för att få någorlunda storlek på bild och text.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej. Nybliven ägare till en Fiat Ducato Dethleff 1994. Jag saknar instruktionsbok. Är det någon som kan berätta hur man kan få tag på någon eller kan hitta via nätet.
Hej, -94 årsmodell fanns både med Ducato chassi generation 1 1982/1994, och även Ducato chassi generation 2 1994→ om det nu är instruktioner till själva bilen du är ute efter. Verkstadshandböcker finns att köpa, men kanske enklast att ladda ner för någon hundring eller två.
Bok som ev. följde med själva husbilen är nog svårt, och även original instruktionsbok till själva bilen. Men delar inne i bilen som spisel, värme, kylskåp m.m. är andra specialtillverkare på och sitter i olika märken av både husbilar och husvagnar. Så då brukar det gå bra att söka på fabrikat och märke, nummer enl. skylt (typ Dometic, Thetford, Electrolux m.m.) att få fram bra info om instruktioner och underhåll.

M.v.h. JANKRO.

Sorry såg nu i rubriken att det är 1994 och uppåt :oops:.

Senast ändrad:
Toppen