• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok Fiat

F

F.d. 25514

Guest
Har nyligen köpt en privat importerad knaus sun traveller på ett fiat chassi,det var naturligtvis en tysk instruktionsbok med bilen .
Är det någon som har,eller vet var man kan få tag i en på svenska.
Det är en -05 2,8jtd.


Som nybliven husbilsägare och HBK medlem vill jag passa på att tacka för alla bra tips och inlägg här på husbilsklubben

MVH Legend64:spinny:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.301
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Du kan köpa en svensk manual hos Fiat. Jag gjorde så till förra bilen. Den kostade då 400:-. Egentligen en ganska onödig grej för det krävs ingen svansk manual hos bilprovningen och det mesta tycker jag man kan läsa ut av bilderna i den tyska manualen.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
629
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Vi skickade ett mail till burstner i Tyskland med en fråga om en insruktionsbok på svenska det tog två dagar så låg det en i brevlådan gratis. Testa med Knaus.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat

Hej.

Du får gärna låna min bok för att läsa och kopiera det som du kan ha behov av.

Får Du inte tag på en ny bok så hör av Dig med ett mail så skickar jag gärna min bok till dig som du kan låna några veckor.

/Knausen
 
J

Jarn

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat

Tack för tipset Sten-Åke o Maisy !
Jag har också en Bürstner och mailade deras kundtjänst.

Efter två timmar fick jag instruktionsboken på svenska i pdf format.

Det kallar jag service !
 
F

F.d. 25514

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat

Var det bodelens instruktionsbok eller bildelen?
 
Inlägg
19
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
3013
Medlemskap
2025
Sv: Instruktionsbok Fiat

Hej.

Har köpt en Hymer Tramp 574 -99 som är importerad från Tyskland.
Vet någon var man kan få tag på en svensk variant på instruktionsboken.
Kontaktade den svenska generalagenten för Hymer, men de har inte till så gamla bilar!
 
F

F.d. 56215

Guest
Sv: Instruktionsbok Fiat

Hej
Jag sakner instruktionsmanual til min fiat ducato 2003 - bildelen
Er den du har?
M V H liserebekka
 

snurran

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
7425
Medlemskap
2021
Sv: Instruktionsbok Fiat

Hej jag har nyligen köpt en Burstner som kom från tyskland men jag saknar svensk instruktionsbok vet du adressen som jag kan få tag i en sådan tackar på förhand.

MVH ANDERS
 

sandelius

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6675
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Hej ! Vad har tyska bürstner för adress på sin hemsida ! Jag behöver en instruktionsbok för min nyinköpta A570 - 91
MVH
Svante Lindqvist
Sundsvall
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Instruktionsbok Fiat

Ett så stort företag som burstner lämnar dom verkligen inte ut en instruktionsbok till fiat mycket dåligt urkass det kan man väl begära det får man vid alla andra bilköp, när afären är klar innan namnunderskriften så är det bara att begära instruktuonsbok på bordet annars blir det ingen underskrift det fungerar alltid, så har jag alltid gort när jag hadlatt bil och velat ha en dragkrok ingen underskrift utan dragkrok det har alltid fungerat det är en typ av prutning på priset.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.930
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Instruktionsbok Fiat

Vad jag förstår är bilen direktimporterad, så din ilska skall kanske först vändas mot säljaren, inte mot Burstner? :cool:
 

Ulla o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
6114
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Har 2010 köpt en ny Bürstner med ett Fiat chassi. Instruktionsboken till bildelen var på tyska. Har förgäves försökt köpa en svensk instruktionsbok och servicehäfte från svenska Fiat. Har både skrivit brev och skickat mail. Det är en ny generalagent from 2010 och de går inte att få fram något telefonnummer via Eniro. Lyckades få fram en mailadress till en styrelsemedlem i det nya bolaget som gav mig ett namn jag kunde kontakta.
Adress finns till företaget men ingen verkar bry sig när jag kontaktar dem.
Medlem 6114 - Tommy Sandberg:mad:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Instruktionsbok Fiat

Köp en svensk tillverkad bil så får du insruktions till fiat på svenska hur utförligt som helst och bok till bodelen likaledes och serviccebok till fiat på svenska, så skall det fungera.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Instruktionsboken till FIAT bilen är bara en standard instruktionsbok och ingen särskild
husbilsinstruktionsbok. Skroten säljer även instruktionsböcker sök där!
 

Ulla o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
6114
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok Fiat

Varför skall jag köpa en 'svensk' bil och betala 200.000 kr mer för att få en instruktionsbok på svenska? Det är nämligen prisskillnaden på min extrautrustade Bürstner Nexxo T660 årsmodell 2010.
För den summan kan jag överleva en tysk bruksanvisning.
Förresten som av en händelse - den handlare jag köpte bilen av sände över en PDF-fil
med instruktionsboken på svenska. Har även fått en PDF-fil på husbilsdelen avseende
min Bürstner.
 
Toppen