• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installera golvvärme

Status
Stängd för vidare inlägg.

Advantage

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024
Nu har abstinensbesvären tagit överhand, har aldrig använt husbilen vintertid men nu skall jag råda bot mot denna abstinens och till nästa vinter är tänkt att husbilen skall användas. :)

Men...... husbilen har ej dubbelgolv och jag utgår från att golvet blir obehagligt kallt på vintern. Har Alde vattenburen värme och har observerat på HBK att Alde har värmeslingor anpassade för golvvärme. Går det att utan större ingrepp att installers detta i efterhand. Vad kostar detta och kan man installera det själv???
Andra alternativ??? :confused:

Ha en bra dag
Bernt
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Installera golvvärme

Har för mej att jag har sett en tråd som handlar om lösa mattor som man kan köra varmvatten igenom kommer tyvärr inte ihåg vilken tråd men det lät smart.(antagligen perfekt för alde vattenburet)
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Installera golvvärme

Advantage. Akta dig för att få för varmt golv.Skivor och laminat får inte ha "kabelvärme"om du skulle fundera på el,dessa tål inte mer än 26 grader.Funderar du på el så är det folie som gäller.
Anders.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen