• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installation av USB-uttag

T68

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Vad är det man säger nu igen: "Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för den mobilberoende människan" ... eller nåt sånt :) .
Hursomhelst: ett I-landsproblem mindre i plåtisen att lida av denna sommar, nämligen fula och glappande 12volts-adaptrar att ladda mobilerna med.

Det här sitter uppe på instrumentbrädan och går när nyckeln är på. Två likadana ska upp i bodelen och gå på bodelsströmmen.
IMG_20200429_204029.jpg
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Rent tekniskt är ju ett USB-uttag väldigt enkelt. Svårt att göra på annat sätt. Dyrt är garanterat inte bättre...
Kolla in tråden om USB på en Adria där ÅF ville ha drygt 3000:- för ett nytt uttag för nåt som kostade mindre än 300:- i vanlig butik.
USB-uttag är kanske inte riktigt så enkla som många tror. De innehåller en bl.a. en spänningsomvandlare "12 till 5 V" för att hålla nere förlusterna. De har alltså inte bara en vanlig "bromsande" spänningsregulator.

Jag har köpt både billiga och dyrare.
De dyrare har varit bättre. Framförallt drar de mindre viloström när de inte används, vilket är bra i husbilar.
Även verkningsgraden är ofta lite bättre i dessa.
 
Toppen