• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

installation av tv-antenn

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: installation av tv-antenn

Strunta i båda apparaterna i stället, du tömmer bara batteriet/batterierna, sakta går det också. Gasen är mycket effektivare. ;)
 
F

F.d. 24323

Guest
Sv: installation av tv-antenn

Strunta i båda apparaterna i stället, du tömmer bara batteriet/batterierna, sakta går det också. Gasen är mycket effektivare. ;)
Nej, de skall användas! Jag har en solcellspanel på 180W och 24volt som kommer att reguleras ned med enSteca MPPT 2010 regulator, som övervakas med en batteridator från Voitronic

Så 12 volt lär det inte vara brist på i bilen!:twitcy:

Mr D
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: installation av tv-antenn

Har du provat dom? 170w är låg effekt, det blir knappt ljummet inom rimlig tid. En bra kaffebryggare är på 1000w eller så?
 
F

F.d. 24323

Guest
Sv: installation av tv-antenn

Har du provat dom? 170w är låg effekt, det blir knappt ljummet inom rimlig tid. En bra kaffebryggare är på 1000w eller så?
Dessa är nya för året, men de jag haft tidigare har fungerat fint i den gamla bilen. Kaffet kräver ju inte så mycket eftersom sen bara värmer dropparna. Tekokaren brukar dock vara lite segare, men inte så farligt. skall prova till helgen så skall jag återkomma med resultatet.
:yes:
Mr D
 
F

F.d. 24323

Guest
Sv: installation av tv-antenn

Jag har nu provat båda apparaterna i kökskontakten. Säkringen håller så jag kör den på det uttaget. Kaffebryggaren fungerar fint, men tekokaren är alldeles för seg. Så kaffet får bryggaren ta hand om, men tekokandet får skötas av gasolspisen. Tv:n får ett nytt uttag som jag går via en säkringshållare direkt från fritidsbatterierna. Nästa helg hoppas jag få upp solcellspanelen på taket och få dit Steca regulatorn och batteri datorn.

Spännande tider!
 
Toppen