• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Insektsdörr

Gunsan65

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
42899
Medlemskap
2025
Finns det någon som har kommit på någon smart lösning till "handtag" till insektsdörren? Nu får man ju nypa till om kanten när man öppnar/drar för dörren och riskera att nöta/tänja ut nätet.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2028
Finns det någon som har kommit på någon smart lösning till "handtag" till insektsdörren? Nu får man ju nypa till om kanten när man öppnar/drar för dörren och riskera att nöta/tänja ut nätet.
Har du ingen vinklad liten kant längs med plastlisten till nätet? Jag greppar kanten m två händer, i mitten och lite längre ner. Nuddar inte nätet. Glider mjukt och fint med det greppet. Däremot om man håller högre upp så kärvar det lite att öppna/stänga.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har du ingen vinklad liten kant längs med plastlisten till nätet? Jag greppar kanten m två händer, i mitten och lite längre ner. Nuddar inte nätet. Glider mjukt och fint med det greppet. Däremot om man håller högre upp så kärvar det lite att öppna/stänga.
Lite silikonspray där "dörren" löper. Särskilt mot plastkanten i underkant.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Lite varning med silikonspray i närheten av ytor där man går som t.e.x. plastytorna i dörrtrappan, kan bli extremt halt så att det blir en halkrisk, spraya i stället på en trasa utanför bilen och gnid in ytorna för nätdörren, lyckades själv att få ett badrumsgolv extrem halt och fick skrubba plastmattan med kraftiga tvättmedel, strumpor på plastmattan med silikon var ingen bra kombination.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Lite varning med silikonspray i närheten av ytor där man går som t.e.x. plastytorna i dörrtrappan, kan bli extremt halt så att det blir en halkrisk, spraya i stället på en trasa utanför bilen och gnid in ytorna för nätdörren, lyckades själv att få ett badrumsgolv extrem halt och fick skrubba plastmattan med kraftiga tvättmedel, strumpor på plastmattan med silikon var ingen bra kombination.
Absolut klokt! Spruta alltid försiktigt eller använd pekkes kloka tips!

Toppen