Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Problemet är väl att fronten inklusive den lite besvärliga alkoven inte är små ytor...En sprayflaska med kallt vatten som du duschar på med och sedan efter en stund
gnuggar du rent insekterna på små ytor - det räcker med det
Jag fick att tipps av en Norrman som såg att jag hade problem med insekterna på fronten som sa att jag skulle ha en sprayflaska med kallt vatten och spraya på ytan och efter en stund tar du en microduk och tokar bort insekterna samt att upprepa om de inte försvinner i första omgången så lyckatill med era fronter, Anders WSvarar på min egna tråd med en rapport om nuvarande opus moderandi, detta är ett resultat av lidande och slump:
Provade tershine wet coat som man bara sprayar på och spolar av i fronten. Tänkte ta deras keramiska lackskydd, men tiden räckte inte. 500 mil.
Insekterna kommer lätt bort med alkalisk avfettning och svamp i första varvet, sedan "magic sponge" (säljs under flera namn, håll rejält blöt annars pajar den) för de som inte gav med sig. Denna tar även asfaltsprickar i viss mån, behöver lite hjälp med kallavfettning ibland. Den är lätt att rengöra och håller hela bilen. Nu gruvar jag bara för baken som är helt sträv av all asfalt. Denna är obehandlad (vaxad året innan iof) sedan innan, men kommer fortsätta med denna keramiska soppa framöver,