• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inredd lätt lastbil till PBklass2?

F

F.d. 21733

Guest
Hej alla HB-tokar...;-) Någon som vet vilka regler som gäller för att klassa om en lätt LB till en PB klass 2?

Är intresserad av att få reda på vilka dom tekniska reglerna är...typ storlek på lasutrymme och om det finns andra regler man skall tänka på.:mh:

F

F.d. 25569

Guest
Sv: Inredd lätt lastbil till PBklass2?

Hej alla HB-tokar...;-) Någon som vet vilka regler som gäller för att klassa om en lätt LB till en PB klass 2?

Är intresserad av att få reda på vilka dom tekniska reglerna är...typ storlek på lasutrymme och om det finns andra regler man skall tänka på.:mh:

Min fråga är varför ska du typa om, vad är det som du hoppas ska bli bättre?
:wideeyed:

F

F.d. 29925

Guest

Håller nog med om att det knappast finns några fördelar med en omtypning till PB kl-2.

F

F.d. 21733

Guest

För att kunna höja lastvikten...idag får jag bara lasta 170 kg...PB2 så kan jag öka totalvikten....och då kunna lasta mera

Toppen