F
F.d. 55263
Guest
Är det någon som köpt Inneskärmar från Blocket pris 695kr plus frakt 100kr
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Limma ljudisoleringsmatta på övre sidan av innerskärmarna så får ni en mycket tystare bil!
Galwin bildelar har innerskärmar till bra pris.
Motorhuv, framskärm, stötfångare, innerskärmar, framaxelbalk, hasplast & hasplåt - Galwin Bildelar AB
Bennie
Du ska skärmen ligga på utsidan av ytterskärmen eller ser jag fel? har precis köpt såna skärmar genom Caravan club, är det samma som du har? eller ska du skruva på någon ytterligare skärm på utsidan?
Du ska skärmen ligga på utsidan av ytterskärmen eller ser jag fel? har precis köpt såna skärmar genom Caravan club, är det samma som du har? eller ska du skruva på någon ytterligare skärm på utsidan?
Du ser nog fel. Bilden har en lite knepig vinkel så det ser ut som att innerskärmen är skruvad snett utifrån och går runt skärmkanten.
Skruvarna dras i insticket/slutet på skärmkanten. Innerskärmen går inte runt skärmkanten och syns heller inte utifrån.![]()
Igår monterade jag den vänstra innerskärmen, det blev riktigt bra. Jag passade på att vaxa hela bilen också, tog hela dagen. Nu är jag väldigt mör i armarna.
Tidigare i veckan monterade jag den nya parabolantennen, jag kopplade elen i lampan i garaget och extrasladden som ska kopplas till tändningen kopplade jag till bakljuset. Det var enkelt att följa de ledningar som redan finns i bilen. Jag backade ut bilen ur garaget och tryckte på knappen för Thorsatelliten, den letade upp och hittade på mindre än en halv minut. När jag startade bilen gick parabolen ner och låste direkt. Hittills är jag väldigt nöjd.
Visa bilaga 96191
Hmm, innebär det inte då att du måste komma ihåg att lägga I backen varje gång du vill få parabolen att gå ned? Alltså tank att du startar bilen utan växlen I och kör iväg på 1:an, då får ju aldrig parabolen signalen att fällas ner efter som backen aldrig varit I?
Ljuset startar så fort jag vrider på nyckeln och då går parabolen ner automatiskt, provade för en timma sedan. Alltså inte backlampan utan baklampan som alltid lyser vid körning.
Nu har jag även monterat en 12v omvandlare till 220v så jag kan se på TV utan 220 inkoppling.
När jag skulle hämta 12v till denna, öppnade jag en dosa ovan kylskåpet, där var allt förberett för parabol, bara att plugga in. Man blir lite trött. Som man säger, det man inte har i huvudet får man ha i benen.
:dumstrutpå
Skillnad på bak och back ja.....