• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Innerskärmar till Fiat Ducato

F

F.d. 58704

Guest
Det finns ett företag, BLD Husbil & bil i Linköping, som marknadsför innerskärmar som bl.a ska vara speciellt lämpade för Fiat Ducato. Har någon av er erfarenhet av dessa skärmar, svårigheter med montage mm? Företaget går att söka på nätet och där beskrivs skärmarna under "Produkter".
av Lasse Musik

F

F.d. 25246

Guest
Sv: Innerskärmar till Fiat Ducato

hann tyvär köpa orginal innan jag såg deras. dom verkar mycket bra. Kan varmt rekomendera innerskärmar fick ner ljudnivån markant i vår bil, samt slipper säkert 50% av skiten på husbilens sidor med stänk-skydden väl investerade kronor

F

F.d. 53054

Guest

Håller med en mycket bra investering.

Kennet Rosang

F

F.d. 58620

Guest

Vad kostar det att sätta på sådana ?
Gunilla

F

F.d. 58704

Guest

När jag hörde mig för i november skulle skydden med montering gå på c:a 3500:-.
Mvh Lasse Musik

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej Mikkerman!

Vet du om det blir mindre utrymme i hjulhuset efter att du satt på innerskärmarna? Du har ju bytt fjädrar också, så det är väl mer utrymme uppåt än vad det var innan fjädringsbytet, men jag tänker framförallt på utrymmet ungefär klockan nio om man står och tittar på däcket. Varför jag frågar är med tanke på snökedjorna, som det är nu så är det ganska tajt, och det finns inte mycket utrymme att spela på. På vår förra husbil var det innerskärmar, och då slog till och med snökedjorna i plasten...lät som en stenkross när jag körde, folk vände sig om på gatan och tittade...:oops: dock blev det inga skador på plasten otroligt nog, men jag körde ju sakta....

/Ludde

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Jag har också köpt mina innerskärmar av Lokari.
Innan jag monterade skärmarna satte jag på dämppapp av Bitumen inköpt på Biltema. Dessa klippte till i lämpliga längder och fäste på insidan av innerskärmen som sedan fästes med 4 st självborrande skruvar.
Priset jag betalade för skärmarna inkl. dämppappen översteg inte 1500:-
Jag upplevde en stor förbättring av speciellt vägljudet som minskade väsentligt.

Dämppapp, Bitumen Biltema
Självhäftande papp för vibrationsdämpning av bilar, båtar, hushållsmaskiner, värmepumpar m.m. Tjocklek: 1,2 mm. För god effekt bör minst 1/3 av ytan täckas.
369212 1 ark som kan skäras eller klippas till önskad form. Mått: 500 x 1000 mm. Pris: 59,90

Senast ändrad:
F

F.d. 25127

Guest

Hej
Jag har BLD s innerskärmarFiat orginal fjädring Och 16 tums hjul Det är väldigt tajt
tar även i kransen som är runt stötdämparen (plastkransen går ner 15-20mm på innerskärmen) Där skaver det i när man kör på ojämn väg . Så jag kan inte använda snökjedjor
Men höjer jag bilen med nya grövre spiral fjädrar så går det att använda kjedjor.
Men skämarna är kanon Håler sidan ren och även undertill för det är en rejäl stänk lapp
Jag är mycke nöjd trots att jag inte kan använda kedjor
/ Sonny

F

F.d. 58622

Guest

Hej!

Har varit hos BLD och satt in skärmar samtidigt som jag bytte fjädrarna.

Resultatet är mycket bra. Bilen mycket stabilare på vägen och ljudnivån sänkt. Märks verkligen när man kör över broskarvar t.ex. på Essingeleden. De nya skärmarna skyddar installationerna i motorrummet som tidigare var utsatta för allt stensprut etc.

Servicenivån är hög hos Bossings.

Hälsningar
Hans

Toppen