• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Innerskärmar Fiat

F

F.d. 53065

Guest
Nu har vi inhandlat innerskärmar BLD a´3183:- med frakt. Nu väntar vi bara på en husbil att sätta dom på.
Vi skall få vår nya Adria 670 SL i April, hoppas bara att det stämmer.
Då skall den underredsbehandlas och lackkonserveras innan den tas i bruk.

Vi köpte fiat originalinnerskärmar till vår förra bil, en Eura 700EB. Kostade 700:-
Det är stor skillnad på tjocklek mellan dessa fabrikat. BLD är kraftigare, stabilare och det sitter redan dämpmassa på baksidan.
Stänkskydden är lösa så dessa får man montera själv med medföljande monteringssats.
Största fördelen med dessa är att dom går lite utanför skärmkanten där grusspruten träffar. Det gjorde inte dom förra skärmarna.
Jag anser att dom är värda 2500:- mera, alltså 1250:-/styck.

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Innerskärmar Fiat

Det låter bra ska till bld på onsdag och montera innerskärmar 3500:- monterat på bilen

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Samma här. Har bokat tid hos BLD för montering på vår Coral 670 SL direkt efter midsommar.
Vi gör ett stopp där på vår väg ner mot sydeuropa. Sverige är ju långt och en paus på resan är ju inte fel.
//Kjell

F

F.d. 8538

Guest

En nybörjarfråga!:wideeyed:

Kan innerskärmarna tas bort och sättas tillbaka vid en kommande rostskyddsbehandling? Rostskyddsbehandla först? Är det mindre nödvändigt att rostskyddsbehandla om jag sätter på innerskärmar?

Novis i Euramobil Contura

Jan:spinny:

F

F.d. 53065

Guest

Det är inga problem att demontera skärmarna. Sitter med plåtskruv
Man borde kanske kolla under skärmarna varje år och spreja på lite dinitrol el. liknande
MVH Sören

P

perprott

Guest

:) Jag har beställt innerskärmar från Fiat i Skärholmen.
2 st för totalt 1.645 kr.

F

F.d. 53065

Guest

Hej !
Går dom skärmarna utanför karossen en bit eller är det samma som vi köpte av fiat
i Borlänge för 700:- paret. I så fall var det dyrt, även om montering ingick.
sören

F

F.d. 58621

Guest

Jag har en känsla av att formen på innerskärmarna skiljer sig en hel del. Vi lät Bossings BLD installera innerskärmar. Deras skärmar sticker ut en aning i den bakre nederkanten. Detta förhindrar sprutet att lägga sig på fotstegen. I samband med vinterkörning är detta ett problem då det fryser fast och blir halt. Dessutom uppstår besvär med att öppna dörrarna med isbeläggning på fotstegen.
V-backen :wink:

F

F.d. 8332

Guest

Jag också köpt innerskärmar från Lokari och valde med ljuddämpning. Dämpningen bestod endast av några smala fastlimmade remsor, inte hela skärmen. Skulle endast vara en 1/3 som skulle isoleras enl. besked jag fick efteråt per telefon. Kostnaden 200 kr tycker jag var i överkant. Effekten vet jag inte ännu eftersom jag monterat skärmarna idag.

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Var och monterade innerskärmar i dag och det blev stor skillnad på väg ljudet man märkte det på volymen på radion :)

H

hianders

Guest

Hej STANTON, var det Lokari eller någon annan lev.

Hasse

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Det var hos bld i linköping den modellen med stänkskydd på samt att dom går utanför skärmen

Toppen